Skip to main content
Antwoord

opzegging annuleren

  • May 2, 2025
  • 5 reacties
  • 83 Bekeken

Ik heb mijn abonnement stopgezet en dacht dat mijn huidige abonnement door zou lopen tot 7-3-2026. Het was niet de bedoeling om het per direct stop te zetten. Mijn ref.nr. is xx. 

Hoe kan dit worden opgelost? Graag zie ik uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Gerrit ten Brinke 

Beste antwoord door Floor NS

In dat geval is je abonnement nog actief of gewijzigd naar NS Flex Basis (afhankelijk van het soort abonnement dat je hebt) en kan dit simpel weer aangepast worden naar het oude abonnement. Je kunt het beste even contact opnemen met de NS Klantenservice als je twijfelt over welk abonnement je op dit moment hebt. 

5 reacties

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • May 2, 2025

Hi Gerrit ten Brinke! Welkom bij de NS Community. Dit betreft een openbaar platform waar reizigers elkaar kunnen informeren en adviseren. 

 

Heb je de aangevraagde beëindiging ook al geactiveerd bij de NS kaartautomaat of OV-chipkaart automaat? En had je een NS Flex abonnement of een abonnement waarbij je met het saldo van de OV-chipkaart reist. Een geactiveerde beëindiging kan niet worden geannuleerd, maar het abonnement kan vast opnieuw besteld worden als we het abonnement dat je had nog steeds aanbieden. Hier vind je welke abonnementen er besteld kunnen worden. 


De aangevraagde beëindigen is nog niet geactiveerd bij de ns automaat.


Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 2, 2025

In dat geval is je abonnement nog actief of gewijzigd naar NS Flex Basis (afhankelijk van het soort abonnement dat je hebt) en kan dit simpel weer aangepast worden naar het oude abonnement. Je kunt het beste even contact opnemen met de NS Klantenservice als je twijfelt over welk abonnement je op dit moment hebt. 


Forum|alt.badge.img
  • Intercity
  • May 2, 2025

Opzegging gaat gelijk in.

 

U kunt eventueel in uw NS account opnieuw de abonnement bestellen. Hou rekening mee dat u opnieuw 1 maand aan dat abonnement vast zit 


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 2, 2025

Mogelijk gaat het om een jaarabonnement op saldo, gezien meneer aangegeeft dat hij dacht dat het huidige abonnement door zou lopen tot maart volgend jaar. In dat geval vervalt de opzegging als deze na een maand nog niet opgehaald is en loopt het abonnement gewoon door zolang de opzegging niet binnen deze maand wordt opgehaald.

Als het inderdaad om een saldo abonnement gaat, de opzegging niet ophalen bij een automaat en opnieuw opzeggen (en ophalen) op het moment dat het abonnement niet meer nodig is.