opzegging dal voordeel | NS Community

opzegging dal voordeel

  • 2 May 2022
  • 9 reacties
  • 401 Bekeken

Ik heb dal voordeel opgezegd. Ik heb een screenshot dat ik inderdaad geen abonnementen meer heb. Desondanks vertrouw ik het niet. Automatische incasso maar stopgezet voor de zekerheid.

 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Heb je de opzegging ook bevestigd bij een automaat? 

Ik kan pas bij een automaat bevestigen als zij eerst een email sturen. Dat zij dat niet hebben gedaan is hun fout daar kun je mij niet voor verantwoordelijk stellen. De screenshot is duidelijk.

Reputatie 7
Badge +3

Die mail zal dan nog wel komen, geen idee hoe lang dat duurt. Komt die niet, neem dan contact op met de klantenservice. Je kunt wel alvast naar een automaat gaan om te kijken er een bestelling (de opzegging) af te halen is, staat die er niet en komt die ook niet, ook niet per de aangegeven of gevraagde opzeggingsdatum, neem dan ook contact op met de klantenservice. Krijg je wel een factuur of een aanmaning wanneer je een factuur niet betaald heb, neem contact op met de klantenservice. 

Het toverwoordje is dus klantenservice als je wilt weten of iets goed gegaan. 

Staat ook aangeven bij “Hulp bij online opzeggen”.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Als u de opzegging niet bevestigt op het automaat, is het niet opgezegd en daar bent u zelf verantwoordelijk voor. Het abonnement loopt dan door en de betalingen ook. Het is verstandig de opzegging van een klassiek abonnement, maar ook van Flex als geheel, op het automaat te bevestigen, dat scheelt geld en ergernis. Als u van Flex Dalvoordeel naar Flex Basis gaat, is bevestigen op het automaat niet nodig.

Ja doei als ik de email niet krijg dan _kan_ ik niet op de automaat opzeggen en dan ben ik daar _ dus_ niet verantwoordelijk voor. 

Reputatie 7
Badge +3

Met zo'n houding heb ik totaal geen medelijden met je als je hierdoor in de problemen komt. Ja, NS moet jou voor je opzegging een mail sturen, maar je weet nu wat jij moet doen wanneer je die mail niet ontvangt. Als je dit soort goede raad niet opvolgt wens ik je veel succes in je verdere leven. 

3 mei alsnog gelukt contact te krijgen met de helpdesk. Abonnement opgezegd per 1 mei. Ik zie dit als bevestiging dat mijn eerder opzegging rechtsgeldig was.

Reputatie 4

Ik heb dal voordeel opgezegd. Ik heb een screenshot dat ik inderdaad geen abonnementen meer heb. Desondanks vertrouw ik het niet. Automatische incasso maar stopgezet voor de zekerheid.

 

hai ik kan jouw vertellen ik hebt ook sinds kort online opgezegd het duurt even dat je een mail krijg je krijg er 2 een. is dat naar flex basis en twee is dat geheel kan stoppen via automaat als dat nog niet gedaan hebt je daar 28 dagen de tijd voor als nog te doen anders loop het gewoon door @Thom dit kan ik bevestigen en als je geen mail heb gekregen kan je beste even bellen naar de ns toe of op nieuw proberen 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Heb je na het opzeggen (1 mei) een treinreis met NS gemaakt? Dan kan het best zijn dat bij het inchecken je Dal Voordeel verwijderd is en klopt je screenshot (je hebt geen abonnementen meer). Pech als je daar om welke reden dan ook geen mail over ontvangen hebt.

Je zou dat kunnen nakijken bij een NS automaat, servicepunt bij supermarkt e.d. of via een Mijn OV-chip account (kaartinformatie). Dan weet je het zeker en heb je de Klantenservice niet nodig.

Check-in & Haal op

Je kunt nu nóg makkelijker je saldo laden en ophalen met de Check-in & Haal op. Bij NS is het niet meer nodig om eerst bij een NS-kaartautomaat je saldo op te halen voordat je incheckt, ook niet als je recht hebt op teruggave van saldo. Tijdens het inchecken bij een poortje of paaltje wordt nu namelijk automatisch het saldo op je OV-chipkaart geladen. Dit bespaart je dus een extra stop bij de kaartautomaat en voorkom je dat je je saldo vergeet op te laden of op te halen. Handig!

Als dit werkt voor een saldobestelling (of restitutie) kan het ook best gelden voor andere ‘bestellingen’ (stopzetten abonnement). Zijn voorbeelden van.

Reageer