Skip to main content

Ik heb al jaren ( >10 jaar) een NS abonnement. Bij aanschaf (ergens rond 2010) gaf deze kaart een korting van 40 % na 09.00 s’ochtends. Dus ook in de avondspits.

Na een aantal jaar werd deze kaart niet meer verkocht, maar ik plaats daarvan een kaart waarmee je in de avondspits nogmaar 20 % korting kreeg.

Ik kreeg destijds bericht van de NS dat mijn kaart onder de oude voorwaarden bleef dorogaan.

De reden dat ik deze kaart nooit meer opgezegd heb.

Inmiddels is het DALvoordeel abonnement weer verandert en krijg je als je in de avondspits incheckt geen korting meer.

Bij mijn weten heb ik nooit van de NS bericht gehad dat mijn abonnementsvoorwaarden zouden wijzigen. Ik zag nu echter in mijn reishistorie dat er in de avondspits geen korting meer gegeven wordt, maar het volle tarief gerekend wordt.

Ik heb geprobeerd om hier telefonsiche informatie over te krijgen, maar er zijn geen medewerkers beschikbaar die hier iets zinnigs over kunnen zeggen.

De mensen die ik aan de lijn krijg weten iets over de huidige abonnementen en zeggen digen als ik werk hier pas 1 maand en ze weten niets over wanneer deze verandering dan zou zijn ingetreden.

Erg vervelend, ik was in de veronderstelling nog steeds op de oude voorwaarden ( 40% na 09.00) te reizen).

Dat is al sinds 2021. Zie in onderstaand topic het eerste item. Alle abonnementhouders zijn via de mail ingelicht. Probleem is wel dat bij velen de mail in de spambox terecht is gekomen.  

Als VDU- houder van het 1e uur heb ik meerdere aankondigingen en berichten over deze wijziging ontvangen. Ook zijn er aangepaste voorwaarden geweest.

Ook ik heb deze mail destijds ontvangen. Vind het nogal vreemd dat je pas drie jaar later er toevallig achter komt.

Na een aantal jaar werd deze kaart niet meer verkocht, maar ik plaats daarvan een kaart waarmee je in de avondspits nogmaar 20 % korting kreeg.

20 procent korting is er nooit geweest voor het VDU en ook niet voor het Dalvoordeelabonnement. Dit gold en geldt wel bij AltijdVoordeel.

Ik kreeg destijds bericht van de NS dat mijn kaart onder de oude voorwaarden bleef dorogaan.

Ik kreeg toch echt bericht dat de middagspits voortaan ook zonder korting was en in juli en augustus de kaart ook voor negen uur geen reizen met korting meer zou geven. Er was wel een aanpassing naar de prijs van Dalvoordeel en dat leverde meen ik €7,20 op.

De mensen die ik aan de lijn krijg weten iets over de huidige abonnementen en zeggen digen als ik werk hier pas 1 maand en ze weten niets over wanneer deze verandering dan zou zijn ingetrede

Wij weten het wel en de meer ervaren leden van Klantenservice zeker ook. Als iemand die pas begint het niet weet, dan heb ik daar dan ook wel weer begrip voor.

Het feit dat u een brief is ontgaan kan natuurlijk, dat is de menselijke maat, maar hij is zeker wel naar u verzonden. U kunt zich er redelijkerwijs niet op beroepen dat u het niet had kunnen weten.

En anders zou de prijsverlaging van 67 naar 60 euro per jaar in 2021 een belletje kunnen doen rinkelen?

Overigens mis ik ‘het begrip’ en ‘de menselijke maat’ wel een beetje in topics waar iemand incheckt bij de vekeerde vervoerder en stilzwijgend (maar weliswaar terecht) een correctie van 50 euro krijgt, maar die persoon was wel een beetje stellig in het niet willen betalen daarvan.

Reageer