beantwoord

ov-chipkaart niet geleverd

  • 7 May 2022
  • 4 reacties
  • 278 Bekeken

Hi NS,

Ik heb een weekend vrij abonnement. Helaas was mijn ov-chipkaart eind april verlopen, waardoor ik niet meer kan reizen. Online lees ik dat jullie in het geval van een abonnement automatisch een nieuwe ov-kaart opsturen, maar ik heb geen vervangende ov-kaart ontvangen. Kunnen jullie zsm contact met mij opnemen en mij de beloofde vervangende ov-kaart toesturen?

 

Alvast bedankt. Groet,

Pim

icon

Beste antwoord door Tochjo 7 May 2022, 10:42

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Als de kaart inmiddels verlopen is, dan moet u zelf uw OV-chipkaart vernieuwen. Dat kost u 7,50 euro. Deze kosten kunt u daarna terugvragen via de klantenservice van NS.

(In principe zorgt NS er inderdaad voor dat abonnementhouders enige weken vóór het verlopen een nieuwe kaart krijgen. Maar als in dat proces iets misgaat, dan kan NS dat niet meer regelen en moet de abonnementhouder dat zelf doen en daarna de kosten terugvragen.)

Reputatie 7
Badge

Je krijgt toch ruim van te voren een brief waarin staat hoe je een nieuwe kaart kan aanvragen? Tenminste bij mij wel. Zondag aangevraagd en dinsdag al binnen.

Reputatie 7
Badge +1

Geen brief, maar mail-althans merendeel van klanten die die via mail communiceren. MT de vraag of e oude foto nog goed genoeg is=ca 6-8 weken voor laatste dag. Veel voorkomend euvel is niet doorgeven van mail dan wel adres/verhuizen.

Badge +3

Afhankelijk van je instellingen krijg je van NS bericht over verlopen van je kaart per brief of mail, met het verzoek om uiterlijk 6 weken voor de einddatum een nieuwe pasfoto aan te leveren. Soms krijg je ook zomaar een nieuwe kaart met je huidige foto, ruim voor de einddatum.

Is dat allemaal niet gebeurd, dan zou OV-chipkaart je 6 weken voor de einddatum ook een bericht moeten sturen (als je daar een account hebt).

Hoe dan ook, in dit geval (kaart is al verlopen) moet je een kaartvernieuwing aanvragen bij OV-chipkaart. De kosten (€ 7,50) kan je bij NS declareren.

Reageer