Skip to main content

Kan iemand mij vertellen hoeveel een OV jaarkaart kost en hoe ik die aan kan schaffen? Ik Google me gek, maar kan het nergens vinden.

Om uw vraag goed te kunnen beantwoorden, moet u preciezer zijn in wat u bedoelt met “een OV jaarkaart”. Deze term werd vroeger gebruikt voor een kaart waarmee op elk moment gereisd kon worden met trein, bus, tram en metro. In theorie is het nu nog mogelijk om dit te realiseren door zowel NS Flex Altijd Vrij als het Netabonnement Jaar aan te schaffen, maar de kosten zijn zo hoog (633,30 euro per maand) dat een andere optie vrijwel altijd een betere keuze is.

Tegenwoordig wordt ook wel over een “OV-kaart” gesproken als een pasje wordt bedoeld waarmee met het openbaar vervoer gereisd kan worden. Wilt u af en toe met het openbaar vervoer kunnen reizen? Dan kunt u eenvoudig in- en uitchecken met uw bankpas.

Wilt u regelmatig een bepaalde reis maken of in een bepaalde regio? Dan hangt het ervan af hoe vaak, op welke tijden en met welke vervoermiddelen wat de beste optie is. Als u meer informatie geeft, dan kunnen we u beter adviseren.


Via Google zal het moeilijk zijn om informatie te vinden over de ov-jaarkaart. Deze bestaat al heel lang niet meer.

Heb je al op de website van NS gekeken wat er aan abonnementen mogelijk is?


NS heeft een vrij reizen abonnement voor in het weekend, welke best voordelig is.

 

De meeste mensen hebben voldoende aan het abonnement NS weekend vrij (uit te breiden met dal voordeel) of NS dal voordeel. Ook Traject Vrij is populair.

 

Op https://www.ns.nl/abonnementen/ staan alle abonnementen.


Reageer