Ik heb het volgende abonnement: NS Flex Dal Vrij en kan hiermee onbeperkt reizen in het weekend en buiten spitsuren. In mijn abonnement zit op reizen in de 1e klas. Echter, tijdens controle vanochtend gaf de conducteur aan dat mijn ov-kaart 2e klas aangaf. Ik heb al vaker gereisd met deze kaart, en mijn kaart is ook al vaker gecontroleerd. Hoe kan het dat mijn pas opeens aangeeft dat ik een abonnement heb voor de 2e klas?
OV-kaart geeft verkeerde abonnement aan
Beste antwoord door Robert B
Dit is een bug, poortjes en paaltjes van bijv. Arriva geven ook altijd 2e klas aan (terwijl ze helemaal je klasse niet kunnen weten want je reist op rekenig).
Een conducteur kan prima controleren of je recht op 1e klas hebt door een keer te swipen op zijn apparaat. En anders registreert hij maar een afwijking, want het systeem weet dat je 1e klas hebt.
Buiten je vrij reizenperiode (dus in de spits) kan je zelf bepalen of je 1e of 2e klas reist met het schuifje in Mijn NS of de NS app. Dat is verder niet van invloed op je vrij reizen periode (die blijft altijd 1e klas).
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.