- Begin december is mijn ov kaart met studenten week ov gebroken waar ik ook automatisch opladen op had staan.
- Drie dagen later heb ik het overgezet op mijn ov kaart die ik tot een halfjaar daarvoor gebruikte voor een betaald weekendabonnement.
- Vervolgens ben ik inmiddels 1.5 maand aan het reizen met deze ov kaart.
- In de kerstvakantie heb ik een factuur ontvangen van ca 50 euro voor het reizen. En inmiddels heb ik de afgelopen week ook voor ca 70 euro gereisd.
- Vandaag ben ik toch gaan bellen met de NS klantenservice om te vragen wat er mis is gegaan.
- Nu leek in eerst instantie dat ik te weinig saldo had, maar in the end blijkt dat ik een NS Flex Basis ‘cadeau’ heb gekregen na het stop zetten van mij weekendabonnement (een halfjaar geleden).
- Hierdoor heb ik de afgelopen tijd dus gereisd op eigen kosten dat inmiddels oploopt tot ruim 100 euro, terwijl ik gewoon recht heb op studentenreisproduct.
Echter komt nu het onderdeel dat ik voor lange tijd aan de telefoon heb gehangen met de klantenservice (2x NS abonnement vragen en financiële vragen], 1x studentenreisproduct dvoor mogelijke declaraties], 1x duo voor mogelijk geld terugkrijgen], 1x ov chipkaart aomdat er potentieel iets fout was met mijn kaart). Echter wijst iedereen naar elkaar en wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd en is er bij niemand een restitutie mogelijk omdat ‘destijds het studentenreisproduct wel geldig was’.
Ik heb nu vragen over:
- Kan ik een restitutie ontvangen voor het geld wat ik nu kwijt ben.
- Hoe is het mogelijk dat ‘destijds het studentenreisproduct wel geldig was’, terwijl ik daarvoor schijnbaar een abonnement op mijn kaart had staan, wat je studentenreisproduct ongeldig maakt.
- Waarom staat er op de ov poortjes dat ik met studenten ov week vrij reis, terwijl ik dus eigenlijk op NS Flex Basis heb gereisd?
- Waarom wordt er nergens ook maar iets teruggekoppeld dat er conflicten zijn op je OV kaart, waardoor je studentenreisproduct deactiveert?
Ik hoor graag antwoorden.
Inge