beantwoord

OV kaart verlopen, NS abonnement niet over te zetten?

  • 25 August 2023
  • 3 reacties
  • 113 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb een dal voordeel abonnement, maar hoefde een tijd niet met de trein te reizen. Mijn persoonlijke OV kaart was verlopen en helaas te laat met foto uploaden dus moest een geheel nieuwe OV aanvragen.

Nieuwe kaart aangevraagd en gekregen, tevens toegevoegd in mijn NS en OV chip account maar ik kan mijn abonnement niet overzetten?

Ik kan de oude kaart ook niet toevoegen omdat hij te lang verlopen is en vanwege de privacy kan de kaart niet toegevoegd worden staat er als melding.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

 

Groetjes :)

 

icon

Beste antwoord door Daniel 25 August 2023, 07:47

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2

U had geen nieuwe kaart moeten bestellen, maar een kaartvernieuwing moeten aanvragen. Dan was uw abonnement automatisch overgezet naar de nieuwe kaart.

U kunt het beste contact met de klantenservice opnemen voor een oplossing. Het beëindigen van het abonnement en een nieuwe afsluiten op de nieuwe kaart zal namelijk ook niet gaan, want dan moet u de beëindiging ophalen wat niet gaat met een verlopen kaart.

Bedankt voor de tip! Ja omdat hij dus al is verlopen was het voor een kaartvernieuwing te laat en stond er aangegeven dat ik een nieuwe kaart moest aanvragen. 

Badge +3

Oei, dan was je kaart al heel lang verlopen want tot een jaar na de einddatum zou je gewoon een kaartvernieuwing moeten kunnen doen (met behoud van abonnementen).

Hoe dan ook, zelf zaken overzetten van de ene naar andere kaart kan nooit. Dat moet dus via de Klantenservice (telefoon, chat). Succes!

Reageer