beantwoord

ov. pay aan nsflex kopelen

  • 19 November 2022
  • 3 reacties
  • 460 Bekeken

hallo ns

 

Ik reis met of en toe met ovpay en hebt ook nog nsflex abonnement van ns

ik hebt nu paar ovpay gebruikt in trein en bus dagelijks 5 dagen per week 

eigenlijk het haast het zelfde als nsflex je reist op rekening alleen is verschil bij nsflex wordt einde van de maand de bedrag afgeschreven van bankrekening en bij ovpay wordt de bedrag de volgende dag afgeschreven van de bankrekening via pinbetalingen nu is de vraag zijn er plannen om nsflex abbomnnenten of nsflex op saldo reizen met maandelijks afschrijven van bankrekeningnummer te koppelen aan ovpay zodat je nsflex op ovpay betaalpas en ovpay mobiele betaalpas  kan reizen 

 

mvgrt

maarten

icon

Beste antwoord door Robert B 19 November 2022, 02:04

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Janee-dat zo rare populaire antw dat zo vaak gebruikt wordt geldt hier wel bijna letterlijk;

Ja er zijn wel plannen, maar Nee, er zijn nog geen echt concrete oplossingen. Afwachten dus voor deze specifieke situatie.

Is het echt zo dat met OV-pay je ook nog in de gaten moet houden en dan de dag erna zelf actief een PIN betaling (al wordt dat woord in feite enkel gebruikt voor direkte betaling aan een apparaatje in winkels e.d.) moet doen? Je zal wel I-deal bedoelen? Niet eens automatische incasso? Lijkt mij heel vreemd.

Badge +3

Is het echt zo dat met OV-pay je ook nog in de gaten moet houden en dan de dag erna zelf actief een PIN betaling (al wordt dat woord in feite enkel gebruikt voor direkte betaling aan een apparaatje in winkels e.d.) moet doen? 

Je kunt (dat zei je zelf ergens al!) in een groot deel van het land al met je bankpas in/uitchecken.

Voor zover je OVpay hebt (aanmelden daarvoor wel nodig) wordt dat een paar dagen later van je IBAN afgeschreven.

Automatisch opladen hetzelfde, zoek de verschillen 🤣

De vraag is hoeveel technische ellende je op de hals haalt als je abonnementen wil gaan integreren met bankpassen. En zeker met het toch al extreem complexe Flex systeem met zijn wildgroei aan abonnementen dat nu al een heel backoffice nodig heeft voor de prijsberekening. Ik heb ernstige twijfels of je dit überhaupt wel moet willen.

Abonnementen zijn bijv. persoonlijk maar bankpassen bevatten geen foto dus hoe controleer je misbruik? 

Met een bankpas betalen is handig voor mensen die sporadisch het OV gebruiken en vaak geen OV-kaart hebben maar misschien moet je het daar bij laten.

Reageer