OV Pay en NS Flex?

  • 18 November 2022
  • 2 reacties
  • 1117 Bekeken

Ik gebruik nu nog de OV chip maar die loopt binnenkort af. Wanneer kan ik ov pay via mijn telefoon gebruiken samen met mijn FLEX abonnement?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Dat kan nog wel ff aanduren-in 1e instantie is dat OVpay vooral bedoeld en opgezet voor die mensen die de investering in de sjipkaart te lastig/hoog vinden-dus lang niet dagelijks reizen. En om de eigenlijk in verhouding erg kostbare onderhoud van al die kaartautomaten te verminderen. Omdat bij elk type FLEX (behalve basis-wat in feite OVpay is) ergens in de back-office bijgehouden moet worden op welke kaart wat staat aan ABO, is dat dus veel lastiger in te voeren. Maar ik zie je prob niet zo: ALSje een of ander doorlopend FLEX hebt,dan krijg je gratis van tante spoor een nwe kaart met hetzelfde erop-vooropgesteld dat je op de dag dat die beslissing valt ook echt wat hebt aan ABO=dus geen enkel basis.

En zelf hou ik helemaal niet van alles op de fone, maar dat is persoonlijk.

Reputatie 4

Ik gebruik nu nog de OV chip maar die loopt binnenkort af. Wanneer kan ik ov pay via mijn telefoon gebruiken samen met mijn FLEX abonnement?

ns flex zit geen limit aan bedrag let op als hogere kosten heb kan niet betaalregeling treffen 

Reageer