beantwoord

overstap en meereiskorting

  • 12 September 2022
  • 3 reacties
  • 98 Bekeken

Goedendag, Ik meen te begrijpen uit alle correspondentie, dat de meereiskorting steeds voor elke rit moet worden ingesteld.
Betekent dit, dat als wij met Ariva reizen en overstappen op NS en dit op de terugweg omgekeerd doen, mijn medereiziger dus 4 ritten moet activeren om met koring mee te kunnen reizen.

Gr. Hans

icon

Beste antwoord door Thom 12 September 2022, 20:14

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt  Samenreiskorting 2 x kiezen en dan zijn het twee ritten. Dat kunt u na afloop er nog een keer opzetten en dan heeft u in totaal vier ritten.

 

Bij Flex werkt het anders dan bij reizen op saldo en dat is in onderstaande link te vinden. Het is inderdaad verwarrend. Het maakt ook uit met welke kaart uw samenreiziger mee gaat.

 

Het is inderdaad wat gedoe. Samenreiskorting is sinds het chipkaartensysteem niet per dag, maar in principe per rit.

Lees dit goed door en kijk wat voor u van toepassing is, dit is veel completer:

https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/samenreiskorting.html

Thom,

Als ik jouw bericht goed lees, dan zou mijn vrouw bij aanvang van de reis met Ariva/Breng dus 2x dalkorting erop kunnen zetten. Hierdoor zou bij Ariva uitcheck en daarna NS incheck dit dus normaal worden verwerkt. Omgekeerd, terug dus dezelfde procedure.

Of lees ik het echt niet goed.

Gr. Hans

Badge +3

Thom,

Als ik jouw bericht goed lees, dan zou mijn vrouw bij aanvang van de reis met Ariva/Breng dus 2x dalkorting erop kunnen zetten. Hierdoor zou bij Ariva uitcheck en daarna NS incheck dit dus normaal worden verwerkt. Omgekeerd, terug dus dezelfde procedure.

Welkom bij de NS Community!

In principe is 1x laden voldoende bij een overstap binnen 35 minuten, maar omdat het soms mis gaat is 2x laden wel zo verstandig.

Mocht de tweede keer niet aangesproken worden dan kan je die ook weer verwijderen bij een automaat.

Reageer