beantwoord

Overstap van vervoerder tijdens de spits

  • 19 October 2022
  • 4 reacties
  • 167 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Ik reis van Doetinchem naar Amsterdam-Zuid en stap in Doetinchem in om 15:35 bij Arriva. Ik reis met Altijd Dal Vrij. Dus voor het begin van de spits stap ik in bij Arriva. 

Ik stap over in Arnhem-Centraal in de NS-trein naar Amsterdam-Zuid om 16:15. Dus na het begin van de spits. Het is een doorgaande reis. Kan ik dan ook het traject met de NS reizen met Altijd Dal Vrij?

Ik krijg daar geen duidelijk zicht op in de Voorwaarden voor reizen met Altijd Dal Vrij.

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 19 October 2022, 20:35

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Als u NS Flex Dal Vrij hebt, dan is het deel van uw reis met NS ook gratis, ja. Gezien de tags die aan dit topic zijn toegevoegd, zal dat ook wel zo zijn. Mocht u onverhoopt toch nog een klassiek Dal Vrij-abonnement hebben (met reizen op saldo in de spitsuren), dan geldt dat u vol tarief betaalt voor het deel van uw reis met NS. Snel overstappen naar de NS Flex-variant voorafgaand aan uw reis kan dan een hoop geld besparen.

(Het abonnement heet overigens “Dal Vrij” en niet “Altijd Dal Vrij". Die laatste naam kan tot verwarring leiden met het abonnement “Altijd Vrij", dus u kunt in het vervolg beter spreken over “Dal Vrij” zonder de toevoeging “Altijd”.)

Dank voor reactie. Ik heb inderdaad een NS Flex Dal Vrij abonnement. Dus ook het NS-traject zou “vrij’ moeten zijn? Waar in de Voorwaarden kan ik dat vinden?

Badge +3

Zie deze pagina onder het kopje “Is de eerste check-in ook bepalend wanneer je overstapt van treinvervoerder?”.

Dank! Mijn vraag is beantwoord.

Reageer