Overstappen NS Flex naar dalvrij

  • 10 October 2022
  • 4 reacties
  • 98 Bekeken

Goeiemorgen allemaal! 

Aparte vraag misschien, maar ik heb een vraag over het abonnement waar ik naar toe ben overgestapt (Dal vrij). Ik heb van mijn vorige abonnement en dit abonnement blijkbaar een rekening van bijna 300 euro openstaan… Het blijkt dus dat de Dal vrij abonnement al bij me vorige abonnement (Dal Flex) is opgeteld. Hoezo? daar gaf de klantenservice niet goed genoeg antwoord op eerlijk gezegd. 

Ik heb meerdere keren gezegd dat ik het raar vind het het ineens zoveel is aangezien het nergens in mijn betaal overzicht of factuur overzicht stond. 

 

Ik vind het belachelijk dat ik ineens zoveel moet betalen terwijl het nergens aangegeven stond dat het daadwerkelijk zo ging? 

Groetjes! xx


4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als u gekeken hebt op de widget op Mijn NS: daar klopt niets van, u moet zich er ook niets van aantrekken. Op uw factuur zal alles goed vermeld staan. Don’t worry, be happy, het is een bekende fout als er veranderd wordt van abonnement. U betaalt de juiste prijs, meestal € 107,-- als het voor een hele maand is. U krijgt het oude abonnement in evenredigheid terug en betaalt in evenredigheid voor de resterende dagen voor Dalvrij.

Alles sal reg kom.

Maar nog snap ik het niet, ik heb namelijk vorige maand een factuur gekregen van 23,- waar is het dan mis gegaan dat ik nu dus 300,- aan kosten heb? begrijpelijk dat die 107 euro betaald moet worden, maar het is wel aardig wat geld voor me 😅

Goedemiddag latiesxo en welkom bij de NS Community!

Voor een exact antwoord zal je contact op moeten nemen met onze Klantenservice, of de factuur zelf moeten bestuderen, maar ik vermoed dat het gaat om een combinatie van Dal Vrij abonnementskosten voor de komende maand en reiskosten gemaakt in de afgelopen maand.

Ik gok dat je vrij recentelijk de wijziging hebt gemaakt naar Dal Vrij, dus dat er veel reizen zijn gemaakt in de afgelopen maand die niet (volledig) gedekt werden door een abonnement. Al die reiskosten komen dan op de huidige periodieke factuur. Met die factuur betaal je echter ook de volledige abonnementskosten van de komende maand Dal Vrij. Bij elkaar opgeteld kan dat inderdaad een fiks bedrag worden.

Badge +3

Na een wijziging binnen Flex krijg je vrijwel meteen (de dag erna) een tussentijdse factuur met daarop de verrekening naar rato van het oude en nieuwe abonnement, tot je eerstvolgde vaste maandelijkse factuurdatum.

De kans is dus groot dat je voor Dal Vrij helemaal geen €107 hoeft te betalen, en ook nog een deel van je oude abonnement terug krijgt. Wacht die factuur dus gewoon even af.

Het tellertje in Mijn NS (met name het blauwe balkje abonnementskosten) kan je zoals gezegd gewoon negeren.

Reageer