beantwoord

Overstappen van NS Flex naar studentenreisproduct

  • 1 September 2022
  • 5 reacties
  • 788 Bekeken

Aangezien het studentenreisproduct pas 1 September is ingegaan en ik voor mijn nieuwe studie nog naar een introductieweek moest, heb ik een NS Flex abbonement genomen voor 40% korting in de daluren. Ik heb mijn studentenreisproduct al aangevraagd en op de pas gezet bij een NS-automaat, alleen heb ik recentelijk gelezen dat een OV-chipkaart met een NS Flex én een studentenreisproduct niet goed werkt. Ik kan echter pas morgen mijn NS Flex opzeggen -geen idee of het abbonement dan ook automatisch van de kaart gaat- en moet vandaag en morgen nog reizen, hiervoor wil ik niet onnodig kosten maken. Weet iemand of ik nu zonder problemen gebruik kan maken van mijn studentenreisproduct en zo niet, hoe ik dit z.s.m kan oplossen?

icon

Beste antwoord door Robert B 1 September 2022, 22:23

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

KLopt-gefeliciteerd dat het je zelfs gelukt is dit te bemerken-velen ontgaat dat. Ongewtijfeld komen er ook nog 12345 vertwijfelde studentjes die er niks van snappen nu nwe studiejaar weer is aangevat

Blijkbaar lees ik uit andere meldingen dat er weer eens storing nr xyz aan de hand is-mogelijk helpt bellen, als je er door kan komen. En anders zit er niks op als gewoon te reizen en maar te zien waar je voor wordt aangeslagen. Je meldt ook niet welk type FLEX je hebt.

Het algemeen advies is om als je FLEX wilt houden-voor bvb weekendvrij-er maar 2 kaarten voor aan te houden.

Reputatie 7
Badge +3

Als je Flex in zijn geheel opzegt gaat het niet automatisch van de kaart af, daarvoor moet je nog langs een automaat. Maar na opzeggen krijg je nog binnen een uur een bevestigingsmail waar dat in staat. 

 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

NS Flex moet inderdaad van de kaart af (op station, supermarkt e.d.) maar met een beetje geluk werkte je gekoppelde SRP vandaag (donderdag) gewoon.

Zie je Mijn NS Reishistorie (of beter nog, die bij ov-chipkaart https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/mijn-ov-reishistorie.htm) om te kijken welk product er aangesproken is.

Mocht er toch NS Flex (Reizen op Rekening) aangesproken zijn, meld je bij de NS Klantenservice voor eventuele coulance. Geen garantie!

Reisproducten (een SRP of NS abonnement) staan op de kaart zelf en verdwijnen daar natuurlijk niet automatisch, alhoewel een beëindigd NS abonnement bij een NS incheck wél gewoon van je kaart verwijderd kan/zal worden. Maar kijk voor de zekerheid even bij een supermarkt of automaat op station (of online bij ov-chipkaart dus).

Als dat gebeurd is zie je dat terug bij https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm

Reizen op Rekening is dus NS Flex

Een SRP zie je daar als twee producten, eentje voor je vrij reizen periode (week of weekend) en de ander voor je reizen op korting periode. Student Week, Korting is dus voor korting in het weekend met een week-SRP.

Welkom bij de NS Community!

NS Flex moet inderdaad van de kaart af (op station, supermarkt e.d.) maar met een beetje geluk werkte je gekoppelde SRP vandaag (donderdag) gewoon.

Zie je Mijn NS Reishistorie (of beter nog, die bij ov-chipkaart https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/mijn-ov-reishistorie.htm) om te kijken welk product er aangesproken is.

Mocht er toch NS Flex (Reizen op Rekening) aangesproken zijn, meld je bij de NS Klantenservice voor eventuele coulance. Geen garantie!

Reisproducten (een SRP of NS abonnement) staan op de kaart zelf en verdwijnen daar natuurlijk niet automatisch, alhoewel een beëindigd NS abonnement bij een NS incheck wél gewoon van je kaart verwijderd kan/zal worden. Maar kijk voor de zekerheid even bij een supermarkt of automaat op station (of online bij ov-chipkaart dus).

Als dat gebeurd is zie je dat terug bij https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm

Reizen op Rekening is dus NS Flex

Een SRP zie je daar als twee producten, eentje voor je vrij reizen periode (week of weekend) en de ander voor je reizen op korting periode. Student Week, Korting is dus voor korting in het weekend met een week-SRP.

 

 

Bedankt voor de duidelijkheid!

Ja SRP werkte gelukkig gewoon, ik ga alsnog het flex-abonnement eraf halen voor de zekerheid. Ik neem aan dat als ik het reisproduct eraf haal bij een automaat, dat SRP er gewoon op blijft staan, toch? Of moet ik die er dan weer opnieuw opzetten?

Reputatie 7
Badge +3

Het is inderdaad het beste om Flex van de kaart te verwijderen. Als ik het goed begrepen heb uit andere topics waarbij het wel misging, wordt het SRP wel aangesproken in de periode dat je vrij reizen hebt, maar niet wanneer je met korting reist. 

Reageer