Skip to main content
Antwoord

overzetten abonnement op vervangende kaart

  • September 30, 2023
  • 2 reacties
  • 158 Bekeken

Jaarlijks betaal ik voor een dal voordeel abonnement. Deze blijkt gekoppeld te zijn aan een kaart die ik al jaren geleden heb laten blokkeren in verband met verlies. Dit abonnement is kennelijk niet automatisch overgezet naar mijn nieuwe kaart. Hoe had ik kunnen weten dat ik zelf actie had moeten ondernemen?

Beste antwoord door MoDe

Je had het kunnen weten door te kijken op het paaltje/poortje bij inchecken. Dan hoort aangegeven te worden of je met abonnement reist. Je kunt het ook.in mijnNS zien aan welke kaart het abonnement is gekoppeld.

Als je een nieuwe kaart via kaartvernieuwing of verloren/gestolen kaart hebt aangevraagd dan wordt het abonnement automatisch overgezet.

2 reacties

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • Antwoord
  • September 30, 2023

Je had het kunnen weten door te kijken op het paaltje/poortje bij inchecken. Dan hoort aangegeven te worden of je met abonnement reist. Je kunt het ook.in mijnNS zien aan welke kaart het abonnement is gekoppeld.

Als je een nieuwe kaart via kaartvernieuwing of verloren/gestolen kaart hebt aangevraagd dan wordt het abonnement automatisch overgezet.


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • September 30, 2023

Een vervangende kaart (duplicaat) wegens verloren/gestolen kost 11 euro, en dan zouden je abonnementen gewoon op de nieuwe kaart moeten staan.

Daar hoef je zelf geen actie voor te ondernemen (behalve de kaart blokkeren en een duplicaat aanvragen natuurlijk, via OV-chipkaart).