overzetten abonnement op vervangende kaart | NS Community
beantwoord

overzetten abonnement op vervangende kaart

  • 30 September 2023
  • 2 reacties
  • 68 Bekeken

Jaarlijks betaal ik voor een dal voordeel abonnement. Deze blijkt gekoppeld te zijn aan een kaart die ik al jaren geleden heb laten blokkeren in verband met verlies. Dit abonnement is kennelijk niet automatisch overgezet naar mijn nieuwe kaart. Hoe had ik kunnen weten dat ik zelf actie had moeten ondernemen?

icon

Beste antwoord door MoDe 30 September 2023, 19:14

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je had het kunnen weten door te kijken op het paaltje/poortje bij inchecken. Dan hoort aangegeven te worden of je met abonnement reist. Je kunt het ook.in mijnNS zien aan welke kaart het abonnement is gekoppeld.

Als je een nieuwe kaart via kaartvernieuwing of verloren/gestolen kaart hebt aangevraagd dan wordt het abonnement automatisch overgezet.

Badge +3

Een vervangende kaart (duplicaat) wegens verloren/gestolen kost 11 euro, en dan zouden je abonnementen gewoon op de nieuwe kaart moeten staan.

Daar hoef je zelf geen actie voor te ondernemen (behalve de kaart blokkeren en een duplicaat aanvragen natuurlijk, via OV-chipkaart).

Reageer