beantwoord

Prijsverhoging Dal Voordeel abonnement

  • 15 November 2023
  • 52 reacties
  • 878 Bekeken

Afgelopen week een mail ontvangen van NS waarin werd aangekondigd dat mijn abonnement in prijs omhoog gaat van nu € 98,90 naar in 2024 € 205,20. Een prijsverhoging van meer dan 100%. 

Is dat normaal??? Het gaat om een Dal Voordeel abonnement met 7 keuzedagen op papier 2e klas.

 

Ik dacht dat ze ‘ouderen’ wilden motiveren om de auto te laten staan en het openbaar vervoer te nemen. Op deze manier gaat dat niet lukken, want als dit klopt zeg ik per direct mijn abonnement op!

 

Zijn er meer mensen die met zo'n exorbitant hoge prijsverhoging te maken hebben?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 15 November 2023, 12:41

Bekijk origineel

52 reacties

Inderdaad, ik betaalde dit hele jaar 61,20 en in 2024 67,20. Ik begrijp uit deze discussie dat ik nu dus overga van de prijs van 2022 naar de prijs van 2023. Maar het blijft krom dat je dan eerst een mail ontvangt dat de prijs niet zal stijgen.

Reputatie 7
Badge +3

Wat er krom aan is, is dat NS het niet duidelijk genoeg heeft weergegeven. De mail zegt dat de prijs in 2024 niet verhoogd wordt, terwijl het zo is dat tarief niet per 1 januari 2024 verhoogd wordt en dus gelijk blijft aan het tarief van 2023, waarbij er een, weliswaar kleine, groep abonnementhouders is die nu nog het tarief van 2022 betalen. En die gaan dus nu bij verlenging begin januari 2024 het tarief van 2023 betalen en krijgen geen verhoging als het abonnement in januari 2025 weer wordt verlengd, omdat voor hen dan pas het tarief van 2024 ingaat. In de mails zou dit duidelijk moeten zijn aangegeven. 

De groep abonnementhouders die dit betreft betaalt waarschijnlijk al jaren iedere keer het tarief van het jaar ervoor en dat was nooit opgevallen. En als het wel iemand opgevallen was, hebben ze daar nooit op gereageerd omdat ze het misschien zagen als een foutje van NS in hun voordeel en dan moet je vooral geen slapende honden wakker maken.😁

Reageer