beantwoord

probleem bij inchecken metro in Schiedam Centrum

  • 7 September 2022
  • 6 reacties
  • 210 Bekeken

Ik heb een NS flex abonnement waarmee ik op rekening reis. 

Nu heb ik sinds eer gisteren een probleem. Als ik probeer over te stappen en in te checken op station Schiedam Centrum voor de Metro lijn krijg ik de melding dat ik onvoldoende saldo op mijn kaart heb staan en deze moet opladen. Ik reis echter op rekening en heb hierdoor ook niet de mogelijkheid om geld om mijn kaart te zetten bij de automaat. Ik heb hierdoor nu enkele keren moeten inchecken met een anoniem chipkaart.

Ik kan dus wel gewoon inchecken bij de bus en ook gewoon inchecken op andere stations.

Ik wil heel graag dat dit probleem wordt opgelost maar de klantenservice heeft niks voor mij kunnen betekenen (ik heb trouwens ook op het station ns personeel naar mijn kaart/abonnement laten kijken, zij kunnen ook niks raars vinden). 

Kan iemand mij helpen?

icon

Beste antwoord door Daniel 7 September 2022, 07:37

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge

Dit is enigszins een gok en misschien heeft er nog iemand een beter idee, maar misschien is er iets mis gegaan bij het op je kaart laden van flex. Kun je bij een automaat nagaan welke producten er op je kaart staan? Dit klinkt een beetje of 'reizen op rekening btm' er goed op is beland maar 'reizen op rekening trein' niet. Dat zijn losse producten omdat je tegenwoordig (gelukkig) flex zonder btm kunt hebben zodat producten van btm maatschappijen blijven werken met ns flex voor een treinabonnement.

Reputatie 7
Badge +2

De post van TS zo lezend (werkt wel op andere stations en in de bus, alleen niet bij de metro op Schiedam Centrum) staat flex gewoon prima op de kaart. Die melding over onvoldoende saldo klopt dus sowieso niet, want als het voor de metro onvoldoende is dan is het saldo dus negatief. Maar met een negatief saldo zou TS ook in de bus niet in kunnen checken. En ook niet op andere metrostations.

Het lijkt er dus op dat dat metropoortje op Schiedam Centrum anders geconfigureerd is dan andere metropoortje. Wellicht dat de klantenservice van de RET dan iets voor TS kan betekenen: die zullen immers dat poortje moeten nakijken.

 

Vandaag weer zelfde probleem…
 

Mijn saldo gaat in de (-) wanneer ik uitstap van de trein in Schiedam en blijft in de min wanneer ik probeer over te stappen. Ik ben vandaag even 5 minuten gaan wachten om te zien als het even de tijd nodig had om te corrigeren. Dat lukte dus niet.
 

Het lukt wel bij andere metro stations en bussen. Ook gelijk na overstappen van de bus en metrolijnen in Spijkenisse. Volgende maand neem ik een tweede OV chipkaart want dit is best frustrerend. En niemand heeft een antwoord hiervoor.

Reputatie 7
Badge +2

Hmm, als je saldo negatief wordt na uitchecken met NS Flex op Schiedam Centrum dan gaat er iets niet goed met flex. Want je saldo zou nooit aangesproken mogen worden als je met flex uitcheckt.

Is NS Flex wel correct geactiveerd dan op je chipkaart?

Reputatie 7
Badge +1

Bij mijn weten is er op Schiedam-zoals bvb bij GVB/metro Amstel en Duivendrecht-geen kans dat poortjes verwisseld worden, al ben ik daar niet 100% zeker van.

Maakt kevin soms steeds gebruik van een bepaalde ´sluik´weg-m.n. die van/via de liften voor gehandicapten zonder poort?:dus kan wellicht sneller lijken, maar geeft dan problems. Probeer ook eens op andere toegang-dus aan beide kanten, NS en RET- via poort-en uiteraard de juiste.

Er moeten 10tallen mensen zijn die daar op dezelfde manier overstappen en ik kan me niet heugen hier eerder dgl. opmerkingen over te hebben gezien. Wel iets van BLaak-met liften-met combi NS-RET, vandaar dus deze opmerking. Noch had ik er zelf-maar dat is alweer weken geleden-zelf problems mee-zelfde kaartsoort. En hoe zit het met omgekeerd? Ik veronderstel dat je later op de dag weer retour wilt-dus uit die RET-metro op NS.

Bij retour heb ik helemaal geen probleem (zelfde in-check en uit-check poort), dus raar wat gebeurt tijdens overstappen van trein naar metro in Schiedam Centrum. Nergens anders heb ik hier last van.

Reageer