Ik heb een abonnement NS Flex-abonnement Dal Vrij€ 107,90/ mnd
Kruis aan
Onbeperkt reizen in de daluren
Kruis aan
Onbeperkt reizen in het weekend + feestdagen
Kruis aan
40% Samenreiskorting in de daluren voor 3 medereizigers,
Ik heb een vraag, ik neem de trein van zwolle naar Rotterdam om 05:50, de aankomst is om 7:25, moet ik de trein om 6:30 verlaten? Of kan ik blijven zitten?
Hoeveel kost het als ik het nu doe?
Beste antwoord door Tochjo
Met NS Flex kunt u altijd reizen als u hebt ingecheckt. U hoeft dus nooit de trein te verlaten. Wat de kosten voor de reis zijn, wordt bepaald door het tijdstip van inchecken. Als u in de daluren incheckt (met Dal Vrij), dan is de hele reis gratis. Als u in de spitsuren incheckt, dan betaalt u voor de hele reis vol tarief.
Wellicht ten overvloede: NS Flex-abonnementen gelden alleen voor reizen per trein. U kunt wel reizen met bus, tram en metro met de OV-chipkaart waarop uw NS Flex-abonnement staat, maar deze reizen worden achteraf altijd tegen vol tarief gefactureerd. Ik benoem dit, omdat u in de titel van dit topic het woord ‘bus’ gebruikt hebt.
Nee u kunt blijven zitten. De tijd van inchecken geldt om de korting vast te stellen, niet de tijd van reizen. U reist met korting voor de hele reis. Het kost nul centen. Zie ook de opmerkingen van @Tochjo
Met NS Flex kunt u altijd reizen als u hebt ingecheckt. U hoeft dus nooit de trein te verlaten. Wat de kosten voor de reis zijn, wordt bepaald door het tijdstip van inchecken. Als u in de daluren incheckt (met Dal Vrij), dan is de hele reis gratis. Als u in de spitsuren incheckt, dan betaalt u voor de hele reis vol tarief.
Wellicht ten overvloede: NS Flex-abonnementen gelden alleen voor reizen per trein. U kunt wel reizen met bus, tram en metro met de OV-chipkaart waarop uw NS Flex-abonnement staat, maar deze reizen worden achteraf altijd tegen vol tarief gefactureerd. Ik benoem dit, omdat u in de titel van dit topic het woord ‘bus’ gebruikt hebt.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.