beantwoord

Problemen om de bus te nemen tijdens de spitsuren

  • 17 July 2022
  • 3 reacties
  • 155 Bekeken

Ik heb een abonnement NS Flex-abonnement Dal Vrij€ 107,90/ mnd

Kruis aan

Onbeperkt reizen in de daluren

Kruis aan

Onbeperkt reizen in het weekend + feestdagen

Kruis aan

40% Samenreiskorting in de daluren voor 3 medereizigers,

Ik heb een vraag, ik neem de trein van zwolle naar Rotterdam om 05:50, de aankomst is om 7:25, moet ik de trein om 6:30 verlaten? Of kan ik blijven zitten?

Hoeveel kost het als ik het nu doe?

icon

Beste antwoord door Tochjo 17 July 2022, 10:26

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Nee u kunt blijven zitten. De tijd van inchecken geldt om de korting vast te stellen, niet de tijd van reizen. U reist met korting voor de hele reis. Het kost nul centen. Zie ook de opmerkingen van @Tochjo

Badge +3

Met NS Flex kunt u altijd reizen als u hebt ingecheckt. U hoeft dus nooit de trein te verlaten. Wat de kosten voor de reis zijn, wordt bepaald door het tijdstip van inchecken. Als u in de daluren incheckt (met Dal Vrij), dan is de hele reis gratis. Als u in de spitsuren incheckt, dan betaalt u voor de hele reis vol tarief.

Wellicht ten overvloede: NS Flex-abonnementen gelden alleen voor reizen per trein. U kunt wel reizen met bus, tram en metro met de OV-chipkaart waarop uw NS Flex-abonnement staat, maar deze reizen worden achteraf altijd tegen vol tarief gefactureerd. Ik benoem dit, omdat u in de titel van dit topic het woord ‘bus’ gebruikt hebt.

Hartelijk dank voor de antwoorden die u hebt gegeven.😀

Reageer