beantwoord

Product ophalen lukt niet, abonnement vorige dag gewijzigd

  • 26 March 2022
  • 4 reacties
  • 3459 Bekeken

Ik heb vr 25/3/22 een Weekend Vrij besteld op mijn OV-Chipkaart. Ik had een NS Flex (reizen op rekening). Op za 26/3/22 lukte het na meerdere pogingen niet om het nieuwe abonnement in de automaat te activeren. Er staat dat er geen producten op te halen zijn. In de app of als ik inlog op ns.nl staat in mijn account wel dat Weekend Vrij geactiveerd staat. Ook heb ik een bevestiging ontvangen dat de abonnementswissel is verwerkt. Nu reis ik naar Maastricht. Ik hoop dat de wijziging wel doorgevoerd en verwerkt is en dat ik niet op rekening reis met alleen NS Flex. Graag verneem ik het. 

icon

Beste antwoord door Tochjo 26 March 2022, 10:13

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Een wijziging binnen NS Flex hoeft niet te (kan niet) worden opgehaald bij de automaat. Dat komt omdat bij NS Flex het abonnement niet op de kaart zelf staat. Daarop staat alleen het algemene product Reizen op Rekening, wat u ook nog altijd ziet bij inchecken, ook al hebt u nu Weekend Vrij. Welk abonnement actief is, wordt geregistreerd in het achterliggende systeem. Bij het opstellen van de factuur zullen alle reizen in het weekend daardoor vanaf nu een ritprijs van 0,00 euro krijgen.

Kortom, alles is goed gegaan, getuige ook de bevestiging per mail.

Top, super! Kon het nergens expliciet vinden op ns.nl. Dankjewel voor de reactie. 

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij staat het ook niet expliciet vermeld. Het is wel zo dat wanneer je NS Flex helemaal nieuw bestelt en dus van Reizen op saldo naar Flex gaat op een bestaande kaart er in de bevestiginsmail staat dat je het moet activeren bij een automaat. Wijzig je van het ene Flex product naar een ander Flex product krijg staat dit over het activeren niet in de bevestingsmail. 

Badge +3

Bij een wijziging binnen Flex krijg je (kort na elkaar) twee e-mails, eentje voor het wijzigingsverzoek en de tweede als bevestiging dat het doorgevoerd is. Verder hoef je niets te doen inderdaad.

En als je die mails niet (op tijd) krijgt, dan is wat er in Mijn NS staat (de website, niet de app) leidend.

Reageer