beantwoord

R02_0222734390 - NS abonnement ingangsdatum

  • 28 February 2023
  • 2 reacties
  • 138 Bekeken

Goedendag,

 

Ik heb zojuist mijn abonnement gewijzigd. Echter wil ik dat de ingangsdatum 01/03/2023 is. Ik dacht dat de optie voor ingangsdatum nog zou komen, maar voor ik het wist had ik de wijziging al doorgevoerd. Zou dit aub aangepast kunnen worden zodat per 01/03/2023 mijn abonnement in gaat? Dit omdat ik per 1 maart mijn reiskosten kan vergoeden.

icon

Beste antwoord door Lorena NS 28 February 2023, 14:19

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Daan.Kampschreur en welkom bij de NS Community! 

Een wijziging binnen NS Flex gaat inderdaad per direct in. Ik raad je aan om even contact op te nemen met onze klantenservice. Dan kan er gekeken worden naar de mogelijkheden.

Badge +3

Helaas blijft bij een wijziging in NS Flex je vaste maandelijkse factuurdatum hetzelfde.

Bij een nieuwe bestelling of wijziging van op saldo naar NS Flex wordt die factuurdatum de dag na bestellen. Dat zou dan de 29e zijn (of in dit geval 1 maart).

Dat is op zich ook geen probleem, want een incasso vindt altijd pas enkele dagen later plaats. Bij een factuurdatum van de 28e of 29e zal dat eigenlijk altijd na de 1e van de volgende maand zijn. Lukt het niet, dan krijg je een herinnering per e-mail (e-accept) die je binnen een week met een paar muisklikken kunt voldoen.

Reageer