Rare formulering

  • 1 November 2022
  • 3 reacties
  • 76 Bekeken

Reputatie 3

Het zijn wel grapjassen bij NS. Ik heb mijn abonnement opgezegd omdat ik voorlopig niet wil reizen. En dan krijg ik een mail waarin staat:

“U kunt vanaf onderstaande datum reizen met het gewijzigde abonnement.”

Zo klinkt het alsof je vanaf die datum iets gunstigs hebt. Ze bedoelen echter: “Vanaf onderstaande datum betaal je de volle mep.”


3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Feico
In dit geval lijkt het niet op een opzegging, maar een wijziging. Had je toevallig een soort NS Flex abonnement die je nu gewijzigd hebt naar NS Flex basis? Dat wordt namelijk gezien als wijziging. Het is pas een beëindiging wanneer je NS Flex helemaal beëindigd en weer op saldo gaat reizen.

Badge +3

Dat is al vaker besproken, is blijkbaar een standaard mailtje bij een wijziging binnen NS Flex.

Ook kan het zijn dat men je Flex abonnement op Basis gezet heeft, in afwachting van NS Flex in zijn geheel verwijderen bij een automaat/servicepunt. Daar heb je een maand de tijd voor.

Je hebt dan vanaf de genoemde datum in ieder geval geen abonnementskosten meer. Kijk eventueel wat er staat in Mijn NS (en de tussentijdse factuur die je een dag of twee later ontvangt).

Reputatie 7
Badge +3

De melding zoals in de OP is voor een wijziging binnen Flex, in dit geval dan naar Flex Basis, maar dezelfde tekst staat er ook als je naar een kortins/vrij abonnement wijzigt. Het is inderdaad een standaard tekst voor elk soort wijziging binnen Flex. En ja, bij een wijziging naar Flex Basis ga je vol tarief betalen, moet er dan bv bij een wijziging naar Flex Altijd vrij in het mailtje staan dat je daarna onbeperkt zonder extra kosten kan reizen? 

Zou je een aanvraag hebben gedaan om Flex in zijn geheel te beëindigen dan staat er een andere tekst in de mail. 

Reageer