beantwoord

Reis met correctietarief

  • 27 December 2021
  • 9 reacties
  • 349 Bekeken

Ik heb een boete van 50 euro gekregen voor het overtreden van de regels met betrekking tot mijn reis op 27.12.2021. Ik wil de dwtah hiervan weten. Ik heb de regels niet overtreden.  Om 8.38 uur 's ochtends kwam ik vanaf station Tilburg University bij halte 's-Hertogebosch en wilde uitstappen.  Ik logde uit, veranderde van gedachten, logde weer in en vervolgde mijn weg.  Uiteindelijk dacht ik dat ongeacht de kosten van de reis die ik heb gemaakt tot 9 uur is afgesneden, ik daarna gratis verder kan. Ik ben niet illegaal in de trein gestapt, ik heb elke keer een kaart geprint en nu zit ik op de trein.  Ik begrijp niet waarom er een boete van 50 euro is.

icon

Beste antwoord door Erryt NS 27 December 2021, 14:55

Bekijk origineel

9 reacties

Hallo BirolCam en welkom bij de NS Community,

 

Dit betreft een reiziger helpt reiziger kanaal. Je kan voor dergelijke vragen het beste contact opnemen met onze klantenservice. Daar kunnen mijn collega's uitzoeken wat er is gebeurd en waarvoor je een bepaald bedrag dient te betalen. Onze gegevens kan je hier vinden.

. Ik ken geen Nederlands, is er een systeem waarmee ik schriftelijk kan communiceren?

Reputatie 7
Badge +4

Communicatie is in het Nederlands of in het Engels. Als u geen van beide talen beheerst zult u hulp moeten krijgen van iemand die het voor u kan doen.

Van daag ben ik van Nijmegen CS naar Gilze Rijen met de NS gereisd. Nu krijg ik een mailtje met een correctietarief. Ik vind dit nog al raar want ik ben ingecheckt in Nijmegen. CS ca, 18:40 Anders kon ik niet door het poortje komen en ook uitgecheckt in Gilze Rijen 20.01. Waarom krijg ik een correctietarief? Op mijn App zie ik dat het inchecken in Nijmegen niet op mijn card is geregistreerd terwijl ik wel ingecheckt heb, Het uitchecken in Gilze Rijen is ook niet goed geregistreerde. Verder heb ik een OV fiets gehuurd en die zie ik ook niet terug op mijn App maar wel de boete van € 50. Vind dit absoluut niet kunnen. Wie kan mij helpen?

Reputatie 7
Badge +3

Het antwoord is niet veranderd in 4 maanden.

Dit betreft een reiziger helpt reiziger kanaal. Je kan voor dergelijke vragen het beste contact opnemen met onze klantenservice. Daar kunnen mijn collega's uitzoeken wat er is gebeurd en waarvoor je een bepaald bedrag dient te betalen. Onze gegevens kan je hier vinden.

Reputatie 7
Badge +4

Bent u misschien in Nijmegen bij Arriva ingecheckt en in Gilze Rijen uitgecheckt met NS? De Arrivapoortjes zijn aan de linkerkant in Nijmegen

Van daag ben ik van Nijmegen CS naar Gilze Rijen met de NS gereisd. Nu krijg ik een mailtje met een correctietarief. Ik vind dit nog al raar want ik ben ingecheckt in Nijmegen. CS ca, 18:40 Anders kon ik niet door het poortje komen en ook uitgecheckt in Gilze Rijen 20.01. 

Wellicht bent u in Nijmegen door het poortje van Arriva gegaan en was u dus niet bij NS ingecheckt 

Ok, blijkbaar mis ik informatie. Ik heb de hoofdingang bij Nijmegen CS gebruikt van uitgaande dat dit de juiste poortjes van de NS waren. Lekker handig dus. Ik bel vandaag de Klantendienst. Wel ook vreemd dat mijn OV fiets ook niet is geregistreerd is…… 

 

Bedankt iedereen voor de antwoorden. Inmiddels ben ik er achter wat er gebeurd is. Probleem is opgelost. Een dank je wel voor de super service van de NS klantendienst. 

Reageer