beantwoord

reis vrij ov kaart eindhoven

  • 27 August 2022
  • 4 reacties
  • 287 Bekeken

Ik heb een OV kaart nummer ************7381 

Via de gemeente Eindhoven staat daar reis vrij op maar toch worden er bedragen afgehouden mbt reizen binnen eindhoven hoe kan dit?

icon

Beste antwoord door Momo 27 August 2022, 13:09

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik vraag me af wat precies de voorwaarden zijn voor het reizen met deze kaart. Mogelijk is @Robert B hiervan op. de hoogte. Het is ook geen NS product.

Ik zou het nummer even weghalen in uw bericht. Het is hier een openbaar forum. Klik op de drie puntjes onderaan en volg de instructies.

Reputatie 7
Badge +3

Informatie over dat gratis reizen van de gemeente Eindhoven is te vinden op de site van de gemeente.

Daar staat o.a. dit:

 

Reizen met de bus in 2022

De aanmeldtermijn voor het aanvragen gratis met de bus in 2022 is verstreken. Heb je wel een toekenning Meedoenbijdrage 2021 en reis je nog niet gratis met de bus? Als je vragen hebt neem dan gerust contact op met het Klantcontactcentrum van de gemeente via telefoonnummer 14040.

Buslijnen in 2022

Staat op jouw OV-chipkaart het “gratis reizen met de bus 2022”? Dan reis je in 2022 gratis op de volgende lijnnummers:

  • 2 tot en met 10,12,14 tot en met 17, 20,21,114
  • 18 (tot Witvenseweg) en 19 (tot Koningshof)
  • 321 en 322 (tot Gerwen)
  • 324
  • 400 tot en met 408

Reistijden

Op maandag tot en met vrijdag vanaf 09.00 uur, in het weekend en op feestdagen ook eerder op de dag.

 

Het is dus alleen gratis reizen met de bus op de genoemde lijnen en op doordeweekse dagen na 9 uur 's morgens. Reist u wel met de betreffende buslijnen en op de tijden waarop u korting zou krijgen dan zult u zich moeten wenden tot de gemeente Eindhoven.

Anders zou het misschien kunnen dat u naast het gratis reizen met de bus in Eindhoven ook NS Flex op diezelfde kaart heeft staan en dat dit (net als bv een studentenreisproduct) niet samen gaat, dat NS Flex dan voorraang heeft bij inchecken in de bus en het gratis reizen met de bus niet wordt aangesproken.

Reputatie 7
Badge +1

En er zijn dus een heel stel buslijnen, waaronder vrijwel alle van Arriva die hierbuiten vallen. Dat zijn langere streeklijnen die deels ook binnen de stad vervoer bieden

Waarmee al weer blijkt dat wat grondig voorbereiden en niet maar meteen denken van ´zal wel, staat er toch´ altijd heel verstandig is.

Badge +3

Aan NS Flex zal het niet liggen want dat gaat (eigen ervaring) prima samen met Bravo/Hermes/Connexxion Dal Vrij voor Eindhoven.

Je moet inderdaad goed letten op de lijnen waar het geldig is, met name als je richting het station wilt dus niet zomaar in de eerste bus stappen die langskomt.

Reageer