beantwoord

Reisoverzicht MijnNS blijft incompleet

  • 13 July 2022
  • 52 reacties
  • 1125 Bekeken


Toon eerste bericht

52 reacties

Reputatie 3

Inmiddels heb ik van NS de factuur van afgelopen maand ontvangen. Daarop is mijn reis van 31 juli dus foutief aangegeven. Gelukkig hoef ik er niet extra voor te betalen, er is wel op een of andere wijze herkend dat mijn Weekend Vrij-abonnement van toepassing was. Maar er staat dus geen dienstverlener genoteerd en ook de reisklasse klopt niet. Het valt mij trouwens op dat “Amsterdam amstel” anders is geschreven. Namelijk “amstel” met kleine letter 🤔

 

In Mijn NS staat deze reis nog altijd zonder de uitchecktijd van 23:04u die ik wél zie als ik de transactiegegevens van de kaart opvraag. Voor de duidelijkheid, ik heb dus telkens netjes bij de juiste vervoerder in-/om- en uitgecheckt (dat zie ik ook gewoon in de kaarttransacties). Als gevolg hiervan is het niet mogelijk om compensatie voor vertraging aan te vragen, want daar had ik helaas destijds ook mee te maken. De sprinter van Duivendrecht naar A'dam Amstel was weer eens uitgevallen 😕

Hopelijk slaagt de IT-afdeling van NS erin dit soort ‘bugs’ snel en definitief te verhelpen. Mocht er iemand meelezen, wanneer het helpt dit te duiden (omdat het vermoeden bestaat dat er toch een technisch verband kan zijn): ik had dus in die intercity van Almelo naar Duivendrecht onderweg kaartcontrole, om 21:26u = ergens tussen Apeldoorn en Amersfoort.

Badge +3

Het lijkt nog steeds (soms?) mis te gaan… https://twitter.com/FrankVanLeeuwe6/status/1586112370086236162

Ik ben hoogst verbaasd dat ik volgens de NS gereisd heb zonder geldig reisrecht. Heb ingecheckt en uitgechekt en nog gecontroleerd in de trein naar Utrecht, vanaf Nijmegen.

Lijkt dus (aanname) dat gecontroleerd worden iets met je transacties doet, waardoor je bij Flex ‘problemen’ kan krijgen?

Reageer