Skip to main content
beantwoord

Reizen één dag in de week

  • 28 June 2024
  • 8 reacties
  • 225 Bekeken

Hallo, Vanaf September moet ik één dag in de week van Tilburg naar Amsterdam reizen. Ik twijfel nu welk abbonement ik moet afsluiten. Ik moet namelijk de trein net voor 09u hebben en de trein terug om 15:30u. Bij de laatste rit valt het moment van inchecken dus binnen de daluren, kan je dan met een daluren abbonement terug van Amsterdam naar Tilburg reizen? Zo niet wat kan ik dan het beste doen. ik hoop op een reactie. mvg, Giel  

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dubbel gepost, zie onder.

Als u na 08.55 kunt inchecken, u mag later reizen. levert het €62,56 per maand op, en dan ga ik uit van acht reizen in de maand, wat niet helemaal klopt, het zal soms meer zijn.

Als dit niet na 08.55 kan, is uw winst nog € 28,48, dit na aftrek van de abonnementskosten. Overigens kunt u bij andere eventuele reizen ook met 40 procent korting reizen in de daluren.

Reputatie 7
Badge +4

 Als u het nog lukt net na 08.55 in te checken, heeft u nog 40 procent korting en is een Dalvoordeelabonnement een zeer voordelige keuze, temeer omdat u ook in de daluren kunt inchecken voor de terugreis. als u voor 16.05 incheckt, mag ui met korting reizen en toch de reis in de spits afmaken.

Voor één reis in de week is er eigenlijk geen abonnement behalve Dalvoordeel. Het kan dik voor u uit. De €5,60 per maand verdient u met een enkele reis al terug. €21,30 of €12,78 maakt nogal wat uit, zeker als het grofweg 8 maal per maand is.

 

Het moment van inchecken bepaalt de korting, u kunt dus bij inchecken voor 15.30 nog met korting reizen. Op een dergelijke afstand maakt een Dalvoordeelabonnement echt veel uit, zelfs als u niet na 08.55 in kunt checken. Ik zou proberen het zomogelijk zo te organiseren dat dit wel kan.

https://www.ns.nl/abonnementen/dal-voordeel

 

 

 

 

Als u het nog lukt net na 08.55 in te checken, heeft u nog 40 procent korting en is een Dalvoordeelabonnement een zeer voordelige keuze, temeer omdat u ook in de daluren kunt uitchecken voor de terugreis.

In dit geval gaat de laatste trein voor 9.00 uur om 8.43 uur.

Ik denk dat het handigste is om een DalVoordeel te nemen. Vanaf Tilburg reis je dan op je bankpas vol tarief naar Den Bosch. Bij het overstappen in Den Bosch check je uit met je bankpas en check je in met je DalVoordeel. Voor de terugreis kun je DalVoordeel voor de hele reis gebruiken.

Reputatie 7
Badge +4

De reis komt dan ‘s ochtends op €16,30 en dat levert dan toch nog 5 euro per ochtend op; zeker de moeite waard, al is het wat gedoe. Bij deze overstap is er echter tien minuten tijd en als de treinen op tijd zijn, is dat binnen Den Bosch wel te doen. Bij nadere verbindingen is er vier minuten tijd en dat is krap maar voor deze tijd niet relevant.

Hoe dan ook, een Dalvoordeelabonnement kan altijd goed uit.

Bij deze overstap is er echter tien minuten tijd en als de treinen op tijd zijn, is dat binnen Den Bosch wel te doen. 

Het kost vrijwel geen extra tijd omdat er in Den Bosch op spoor 1 vaste paaltjes zijn (die primair bedoeld zijn voor gebruik bij vervangend busvervoer). Veel meer dan 15 seconden kost het dus niet.

Reputatie 3

 

Hoe dan ook, een Dalvoordeelabonnement kan altijd goed uit.

 

Misschien is zelfs dal vrij een optie: kost iets meer 119.95 ipv 116.36  (= 29.08 * 4). Voor 1 euro per week extra onbeperkt met de trein (uit de spits )

Reputatie 7
Badge +4

 Je moet altijd een antwoord geven dat ook lijkt te passen bij de vragensteller. Strikt genomen kan het zelfs uit, want er zitten dertien maandagen in drie maanden gemiddeld. Anderszijds zal het meestal niet zo zijn dat er echt dertien maandagen zal worden gereisd, denk aan de feestdagen en vakanties. 

Ik zou zelf zonder meer Dalvrij nemen, ik ben een Dalvrijreiziger, omdat je voor hetzelfde geld ongeveer onbeperkt kunt reizen, zolang je maar incheckt in de daluren. Ik zou daar zonder meer voor kiezen. Maar niet iedereen denkt zo. Dat maakt een advies geven vaak lastig.

De combinatie inchecken met de bankpas en tijdens de daluren inchecken met het Dalvrijabonnement, zoals @Tamzin  aangeeft, werkt in principe hetzelfde als met een Dalvoordeelabonnement. Als je verder niet reist, is Dalvoordeel het beste, dan betaal je ook niet als je niet reist, maar als je verder ook met de trein gaat is Dalvrij natuurlijk prachtig. Sowieso een van de mooiste abonnementen van NS, zeker als je kijkt naar de prijs-/pretverhouding.

Heel erg bedankt voor al de info, Nu weet ik wat de mogelijkheden zijn! 

Reageer