beantwoord

reizen in de daluren

  • 20 December 2023
  • 5 reacties
  • 188 Bekeken

Ik heb 13 december de reis gemaakt van Goes naar Delft in de daluren, maar nu staat er in mijn reishistorie dat ik gereisd heb ik de spits en zou ik het volledige bedrag moeten betalen.

Ik ben inderdaad om 8.53 ingecheckt maar de trein vertrekt pas om 9.02 uur. Dus heb ik wel in de daluren gereisd. Graag het bedrag aanpassen.

icon

Beste antwoord door MoDe 20 December 2023, 18:43

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Snoekie.23,

Het tijdstip van inchecken bepaalt het tarief voor de hele reis. Er geldt een marge van 5 minuten in je voordeel, dus je kunt vanaf 8.55 uur inchecken om met korting te reizen.
Je kunt eventueel contact opnemen met de klanteNService om te kijken of ze uit coulance iets voor je willen doen, maar dit zijn ze niet verplicht. Op deze community helpen reizigers elkaar, dus wij kunnen sowieso niks voor je betekenen.

Ik ben inderdaad om 8.53 ingecheckt maar de trein vertrekt pas om 9.02 uur. Dus heb ik wel in de daluren gereisd. Graag het bedrag aanpassen.

Als u om 8.53 incheckt betaalt u vol tarief, ook als uw trein na 9.00 uur gaat 

Reputatie 7
Badge +3

Beste @Snoekie.23 je vraagt om het bedrag aan te passen, terwijl het bedrag volgens de voorwaarden correct is. De inchecktijd is bepalend voor of je met korting reist, niet de vertrektijd van de trein. Staat gewoon op de NS website bij Dal voordeel.

 

Ik wil weekdag van woerden naar Leeuwarden reizen. Eerste trein vertrek 6.25. (Niet eerder helaas). Ik moet nog overstappen in Utrecht en Zwolle wel zelfde vervoerder ns. Betaal ik dan hele traject daluren omdat ik voor 6.30 incheck?

Badge +3

Ja.

Reageer