"Reizen met de trein wordt goedkoper"

  • 7 November 2022
  • 7 reacties
  • 221 Bekeken

Enig idee wanneer er zicht is dat de prijzen gaan dalen? Jaar op jaar wordt het alleen maar duurder nu.


7 reacties

Welkom op onze NS Community, limelight. Ik kan het in mijn glazen bol helaas nog niet zien.

Enig idee wanneer er zicht is dat de prijzen gaan dalen? Jaar op jaar wordt het alleen maar duurder nu.

Nou, ik zou daar voorlopig maar niet op rekenen zolang lonen en overige kosten bij NS explosief blijven stijgen 

Reputatie 7

De meeste kans op dalende prijzen ontstaat wanneer er meer concurrentie op het spoor komt of dat de overheid zelf treinen gaat rijden. In het laatste geval zal de belastingbetaler veel meer moeten gaan betalen en dat lijkt mij niet zo’n goed idee.

Reputatie 7
Badge

Concurrentie op het spoor zit er niet in want dat wil het kabinet niet.

Reputatie 7
Badge +1

Per 1/1 dalen ze al relatief: inflatie ruim 10%, stijging van de prijsjes rond de 5= 5% minder! Naar het schijnt wordt zelfs de AOW met tegen de 10% verhoogd-kunnen al die tijd in overvloed om te klagen hebbende senioren weer vast wat anders bedenken dat hun toch zo ontzettend en ook nog bijna op armoedzaaiende levensstandaard gelijkende uitkeringen weer achterlopen.

De TRAject ABOś gaan zelfs echt in prijs vermindering.

@bahnrider 

Netto gaat de AOW door een andere fiscale verschuiving maar 5,5% omhoog. Maar dat compenseert inderdaad net de gemiddelde verhoging van de treinkaartjes. Daar rijden dan wel veel minder treinen voor. 

Reputatie 7

Concurrentie op het spoor zit er niet in want dat wil het kabinet niet.

 

Moeten gaat doen willen.

Reageer