beantwoord

Reizen met voordeeluren/keuzedag

  • 7 November 2023
  • 2 reacties
  • 60 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik wil vanuit Roosendaal naar Glow Eindhoven en heb mijn voordeelurenkaart. De trein vertrekt om 18.27 uur, we gaan met een groep, dus ik wil ook op die tijd mee. Hoe moet ik dat doen? Ik snap dat ik voor drie minuten moet betalen, maar hoe regel ik dit dan verder, zodat ik niet het helle traject moet betalen?

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 7 November 2023, 13:57

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

U hoeft niet voor drie minuten te betalen. Er is een marge van vijf minuten in het voordeel van de reiziger, dus als u incheckt vanaf 18.25 uur, dan mag u op uw Keuzedag reizen in de trein van 18.27 uur.

Het is wellicht wel wat krap om binnen enkele minuten de trein te halen als u om 18.25 uur in Roosendaal bij de poortjes incheckt. U zou al wat eerder bij de poortjes kunnen inchecken, en daarna bij een van de paaltjes op het perron kunnen uitchecken en weer kunnen inchecken om 18.25 uur. Dan zou het moeten lukken. Laad dan wel de Keuzedag al voorafgaand aan het betreden van het station.

Badge +3

Zolang de rest van de groep ook een ov-chipkaart heeft is dat prima, maar als zij reizen met een e-ticket (of een groepsticket) mogen zij niet voor 18:30 reizen, al zal er over die 3 minuten niet snel moeilijk gedaan worden.

Reageer