beantwoord

Reizen op saldo en niet op rekening!

  • 6 October 2023
  • 3 reacties
  • 778 Bekeken

Hallo, 

 

Sinds vandaag heb ik flex dal op mijn OV staan. Automatisch ontving ik hierbij ook reizen op rekening terwijl ik dit helemaal niet wil. Ik wil zelf geld op mijn OV kunnen zetten, zonder hier achteraf voor te moeren betalen. Bij het NS punt werd mij verteld dat dit niet anders kan, maar dat lijkt mij erg sterk. Ik heb eerder flex dal op mijn OV gehad en toen was dit ook mogelijk. 

Alvast bedankt voor de hulp. 

Gr, 

Jane 

 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 6 October 2023, 22:58

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Flex Dal = reizen op rekening. Wil je niet reizen op rekening dan kun je Dal voordeel op saldo nemen. Dat is het enige op saldo abonnement.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt bij het bestellen van Dal Voordeel kiezen uit ‘NS Flex’ en ‘Op saldo’. Bij Flex staat duidelijk vermeld dat dit met een maandelijkse automatische incasso gaat.

Je kunt het abonnement nog annuleren door je te beroepen op het herroepingsrecht. Vervolgens kun je het abonnement opnieuw bestellen, maar dan met de optie ‘Op saldo'.

Andere abonnementen zijn zoals MoDe aangeeft niet meer op saldo verkrijgbaar.

 

Bedankt. 

Ik zie nu inderdaad pas dat ik een keuze had. Ik had bij de actie voor oud studenten: 

https://www.ns.nl/studenten/afgestudeerd?gad=1&gclid=Cj0KCQjwpompBhDZARIsAFD_Fp8G5eQyl5qCsOs38Ju-mpN7q8HVOFFVYiNLA3dvz715-X0L1asgVcgaAiOtEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

helemaal niet gezien dat ik een keuze had. Nogmaals bedankt voor het attenderen. Ik ga dit aanpassen. :) 

Reageer