Skip to main content
beantwoord

Reizen zonder keuzedag

  • 16 June 2024
  • 6 reacties
  • 146 Bekeken

Als ik in de daluren incheck en in de spits middags incheck wordt dan een keuzedag gebruikt?

De tekst van het mailtje over verlenging abonn is hierover voor mij niet duidelijk.

Ik hoef dan bij de automaat na 09:00 mijn keuzedag niet op te halen.

6 reacties

Badge +3

Bij inchecken in de spitsuren kan nooit op een Keuzedag gereisd worden.

Als u 's ochtends een Keuzedag laadt, vervolgens in de daluren incheckt, na die reis uitcheckt, en later die dag in de spitsuren incheckt, dan wordt alleen voor de reis 's ochtends de Keuzedag gebruikt. De reis waarvoor later die dag in de spitsuren wordt ingecheckt, is tegen vol tarief. Mocht u hierom die dag niet met een Keuzedag willen reizen, dan is de reis ‘s ochtends met 40% korting, omdat u in de daluren incheckt.

Voor de volledigheid: het tijdstip van uitchecken maakt nooit uit, het is het tijdstip van inchecken dat het tarief bepaalt. En een Keuzedag moet nog altijd voorafgaand aan een reis op uw OV-chipkaart worden geladen als u er die dag mee wilt reizen.

Bedankt, begrepen

.

Op 1 juni hebben we gereisd van ede-wageningen naar leiden en weer terug.

Door fout bij kaartjesautomaat heben we niet ingelogd bij keuzedagen.

We hebben betaald 2×€37,40 op de keuzedagen.

Kunnen we dit bedrag terug ontvangen?

Reputatie 1

U zegt gereisd te hebben op 1 juni. Dit is een zaterdag. 2 x E 37,40 is tweede klas retour vol tarief.

Even afgezien van de keuzedagen, waarom heeft u dan geen 40% weekendkorting gekregen?

Heeft u wel bij NS paaltjes/poortjes in- en uitgecheckt met uw OV-chipkaarten (waar uw abonnementen op staan)?

U kunt bij de kaartjesautomaat geen kortingkaartjes kopen, alleen keuzedagen laden op uw OV-chipkaarten, en die vervolgens activeren door in te checken bij NS paaltje/poortje.

Reputatie 7
Badge +3

Op 1 juni hebben we gereisd van ede-wageningen naar leiden en weer terug.

Door fout bij kaartjesautomaat heben we niet ingelogd bij keuzedagen.

We hebben betaald 2×€37,40 op de keuzedagen.

Kunnen we dit bedrag terug ontvangen?

 

Ik begrijp dat je geen keuzedag op jouw kaart gezet hebt, maar wel het geld voor de reis terug wilt hebben omdat je op een keuzedag had willen reizen? Wat was de fout dan? Heb je toen het fout ging contact opgenomen met de klantenservice en hebben zij aangegeven dat je een vol tarief kaartje moest kopen en het geld kon terugvragen? Dan zul je opnieuw contact op moeten nemen met de klantenservice via een van de andere kanalen. Heb je geen contact gehad met de klantenservice dan zul je achteraf geen geld terug kunnen krijgen.

Als je geen keuzedag op jouw kaart hebt gezet dan kun je de keuzedag voor een volgende keer gebruiken.

Badge +3

Als u niet met uw ov-chipkaart(en) kon reizen, zie https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html voor de gemiste 40% korting.

Een niet gebruikte Keuzedag wordt niet vergoed, want die kan je later gewoon gebruiken.

Reageer