Ons werd de rekening van de afgelopen periode gepresenteerd, Wij hebben een dal Vrij, 1e klas senioren abonnement. In eerste instantie hadden wij een 2e klas abonnement , maar om een plekje ook buiten de spits te krijgen, is geen sinecure. Nadat we na 2x reizen weer getrakteerd waren op corona, hebben we toch maar voor de 1e klas gekozen. Dus abonnement omgezet, dat kan online en je hoeft niet in een wachtrij te verblijven.
Terug naar de rekening:
Bij controle bleek dat we helemaal geen 1e Klas abonnement hadden, maar nog steeds een soort flex abonnement waar vrij reizen in het weekend opeens opgevoerd werd á een vast bedrag van €10,97 per reismoment als verrekening buiten de spits en dat voor alle dagen dat we in het weekend reisden. En dat waren er nogal wat want we reisden de afgelopen maand 3x per week naar onze dochter in Amsterdam. Dit om ondersteuning te bieden vanwege een ernstig bedreigende ziekte waarvoor ze in het ziekenhuis lag en het gezin moest ook opgevangen worden. ( Mantelzorg )
Vreemd genoeg bleek bij controle door de conducteur niet een keer dat we geen 1e klas abonnement hadden, we mochten gewoon blijven zitten.
Ook bleken we niet in aanmerking te komen voor de seniorkorting. Het abonnementsgeld was: € 119,-
Al met al was de rekening opgelopen tot € 177,97. En dit 2x Dit verbaasde ons natuurlijk en we meldden ons bij de klantenservice. ( Utrecht )
Hm, ja vreemd, even contact met een collega opnemen. Ja inderdaad vreemd, maar daar kunnen we nu niets meer aan veranderen, voor de volgende periode gaan we dat anders doen. Gewoon betalen dus. Waaaaaat?!? Sorry, ik schoot uit mijn slof en het eerste wat er in mij opkwam was: Misbruik en diefstal legitimeren. We hebben vervolgens ons abonnement opgezegd en stappen weer in de auto om zelf de controle over onze uitgaven en verblijfsposities in de hand te houden. ( Daar hebben we Google toch al voor ?)
Met dank aan de absurd doorgevoerde digitalisering en de verantwoordelijkheid primair bij de klant te leggen, ook in het geval van een boekhoudkundige invoerfout.