beantwoord

rekening

  • 12 September 2022
  • 7 reacties
  • 171 Bekeken

Goede dag,

 

Ik heb voor paar maanden terug einde van de maand mijn abonnement veranderd.

 

Waarom word het bedrag dan op de 15e afgeschreven?

Ik heb niet voor niks een ander abonnement genomen en op andere datum afgesloten.

 

Met vriendelijke groet,

Inge Rengers 

icon

Beste antwoord door Tochjo 12 September 2022, 14:36

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Bij wijzigingen binnen NS Flex blijft de incassodatum hetzelfde. Voor een nieuwe incassodatum moet u NS Flex geheel beëindigen (terug naar reizen op saldo), van uw kaart verwijderen bij een kaartautomaat, en daarna opnieuw een abonnement afsluiten met de gewenste ingangsdatum.

Reputatie 4

Bij wijzigingen binnen NS Flex blijft de incassodatum hetzelfde. Voor een nieuwe incassodatum moet u NS Flex geheel beëindigen (terug naar reizen op saldo), van uw kaart verwijderen bij een kaartautomaat, en daarna opnieuw een abonnement afsluiten met de gewenste ingangsdatum.

dat werk niet meer tegenwoordig 

Badge +3

Het werkte bij mij nog wel toen ik eind juli mijn NS Flex geheel beëindigde en per 1 augustus een nieuw NS Flex-abonnement nam, hoewel toen ook al gezegd werd dat dat niet meer zou lukken. Ik neem de berichten dat het niet meer zou werken daarom met een korreltje zout.

Badge +3

Ik heb het ook onlangs nog gedaan (als test), maar dan met een NS Flex abonnement op een nieuwe kaart. Heb je al een kaart zonder Flex (zoals @Tochjo), dan werkt het ook gewoon.

Kreeg vanaf toen gewoon twee facturen per maand (eentje voor elke kaart). Eventueel kan je Flex in zijn geheel verwijderen van de kaart waar je nu de 15e een factuur voor krijgt, dat houdt het wat overzichtelijker.

Zie ook dit (vrij lange) topic 

 

Reputatie 7
Badge +3

Was er ook niet nog een ander topic waarin door een moderator werd gezegd dat het met de bovengenoemde methodes misschien nog wel lukt om een andere factuurdatum te krijgen maar dat het zou kunnen dat misschien na een enige tijd (meen dat een termijn van een jaar werd genoemd) de factuurfatum toch weer zou gaan naar de oude datum? Dan zou ik zeggen, verander je factuurdatum nu via één van bovengenoemde methodes en kijk wat er gebeurt na een jaar. Voor hetzelfde geld verandert NS in de tussentijd weer allerlei dingen waardoor alles wat we nu zeggen dan weer achterhaald is. 

Badge +3

Was er ook niet nog een ander topic waarin door een moderator werd gezegd dat het met de bovengenoemde methodes misschien nog wel lukt om een andere factuurdatum te krijgen maar dat het zou kunnen dat misschien na een enige tijd (meen dat een termijn van een jaar werd genoemd) de factuurfatum toch weer zou gaan naar de oude datum? Dan zou ik zeggen, verander je factuurdatum nu via één van bovengenoemde methodes en kijk wat er gebeurt na een jaar.

Klopt, na een jaar… maar daar geloof ik minder dan niets van.

Reputatie 7
Badge +3

Inderdaad. Over Flex compleet opzeggen, van kaart verwijderen en weer opnieuw aanvragen met nieuwe datum werd ook gezegd dat je daarmee geen factuurdatum (meer) kon krijgen en dat lukt ook nog gewoon.

Intussen ben ik van één factuurdatum op de 15e gegaan naar twee factuurdata op de 15e en de 1e sinds december vorig jaar, en nu naar één factuurdatum op de 1e sinds juni dit jaar. Niet dat ik zo graag een andere factuurdatum wilde, maar met de actie 1 maand gratis Dal Voordeel kon ik ook gratis een nieuwe kaart erbij nemen en heb ik later Flex van de kaart die als eerste verloopt verwjderd. 

Reageer