beantwoord

Rekeningnummer abonnement wijzigen - Belgisch rekeningnummer

  • 9 November 2023
  • 16 reacties
  • 275 Bekeken

Reputatie 2
  • Reisadviseur*
  • 31 reacties

Ik dacht, laat ik dit eindelijk eens regelen op deze donkere avond. Krijg je dit als antwoord:

Ik wil een bankrekeningnummer veranderen van een al bestaand abonnement, dat is geen hogere wiskunde. Moet ik hier nu echt voor gaan bellen? Hier zal wel geen oplossing uitkomen, maar ik vond het het vermelden waard. Ik ben benieuwd of ik morgen in Den Haag verder kom…..

icon

Beste antwoord door Erryt NS 9 November 2023, 20:25

Bekijk origineel

16 reacties

Badge +3

Ik wil een bankrekeningnummer veranderen van een al bestaand abonnement, dat is geen hogere wiskunde. Moet ik hier nu echt voor gaan bellen? Hier zal wel geen oplossing uitkomen, maar ik vond het het vermelden waard. Ik ben benieuwd of ik morgen in Den Haag verder kom…..

Via een balie moet het gewoon lukken, maar er is dan wel een doorlooptijd van ik meen 10 dagen voor de incassomachtiging (domicilie?). Een gratis buitenlandse Revolut rekening (die ondersteunen iDeal) werkt natuurlijk ook.

Dit is niet correct en moet gewoon via onze chat geregeld kunnen worden. Ik vind het spijtig dat mijn collega je doorverwijst naar een ander kanaal. Via alle kanalen hebben wij dezelfde mogelijkheden behalve als er iets digitaal moet worden gestuurd.

Reputatie 2

Nou ik heb de link van dit forum doorgestuurd naar de chat, we gaan het hopelijk vanavond nog horen :) 

Reputatie 2

Ik wil een bankrekeningnummer veranderen van een al bestaand abonnement, dat is geen hogere wiskunde. Moet ik hier nu echt voor gaan bellen? Hier zal wel geen oplossing uitkomen, maar ik vond het het vermelden waard. Ik ben benieuwd of ik morgen in Den Haag verder kom…..

Via een balie moet het gewoon lukken, maar er is dan wel een doorlooptijd van ik meen 10 dagen voor de incassomachtiging (domicilie?). Een gratis buitenlandse Revolut rekening (met iDeal) werkt natuurlijk ook.

We zullen zien of ze het toch via de chat willen aanpassen. Anders ga ik langs een balie. Ik wil graag van mijn Nederlandse rekening af, gebruik hem enkel nog voor de NS. Revolut zou inderdaad een optie zijn, maar heb eigenlijk genoeg aparte rekeningen. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik kon een aantal jaren geleden via de FB-chat naar mijn Belgische IBAN wijzigen.

Ik volg. Vorige keer ook ongelooflijk veel gezeik gehad bij het aanpassen van het rekeningnummer van een BE-rekening naar een BE-rekening.
Het is blijbkaar voor de NS onbestaande dat gebruikers van NS in het buitenland wonen… Ook aanpassen van mijn adresgegevens levert standaard een foutmelding op: ik kies het dropdownmenu ‘België’, pas mijn adres aan, en krijg vervolgens de foutmelding dat het systeem het (Nederlandse) adres niet vindt. Ook kun je enkel een NL telefoonnummer ingeven… Heel handig.

Reputatie 7
Badge +1

Het is blijbkaar voor de NS onbestaande dat gebruikers van NS in het buitenland wonen… Ook aanpassen van mijn adresgegevens levert standaard een foutmelding op: ik kies het dropdownmenu ‘België’, pas mijn adres aan, en krijg vervolgens de foutmelding dat het systeem het (Nederlandse) adres niet vindt. Ook kun je enkel een NL telefoonnummer ingeven… Heel handig.

NS heeft een paar jaar geleden zijn eigen website kapotgemaakt en repareren heeft geen prioriteit.

In 2016 kon ik mijn verhuizing (binnen België) nog zonder problemen invoeren maar nu kan dat niet meer. Verder werkt het wijzigen van het Flex-abonnement alleen als je een Nederlands adres hebt.

Het telefoonnummer moest altijd al uit 10 cijfers bestaan maar dat is niet belangrijk want NS belt nooit.

Reputatie 7
Badge

Dat is zo irritant, dat vragen om je telefoonnummer. Meer bedrijven doen dat. 

Reputatie 2

Ik volg. Vorige keer ook ongelooflijk veel gezeik gehad bij het aanpassen van het rekeningnummer van een BE-rekening naar een BE-rekening.
Het is blijbkaar voor de NS onbestaande dat gebruikers van NS in het buitenland wonen… Ook aanpassen van mijn adresgegevens levert standaard een foutmelding op: ik kies het dropdownmenu ‘België’, pas mijn adres aan, en krijg vervolgens de foutmelding dat het systeem het (Nederlandse) adres niet vindt. Ook kun je enkel een NL telefoonnummer ingeven… Heel handig.

Is uiteindelijk gelukt via de Facebook chat. Zij hebben het doorgezet naar een andere afdeling of zo. Uiteindelijk heeft het zeker een week of twee geduurd voor het in mijn profiel was veranderd. Heel omslachtig.. Adres heb ik maar zo gelaten, is van familie en in principe krijg je per post toch niks meer. Alleen natuurlijk oppassen als je een nieuwe ov-kaart nodig hebt. 

Reputatie 7
Badge +1

Adres heb ik maar zo gelaten, is van familie en in principe krijg je per post toch niks meer. Alleen natuurlijk oppassen als je een nieuwe ov-kaart nodig hebt. 

Ja, de kaart gaat automatisch naar het bij NS aangegeven adres, als je rond de tijd dat NS een nieuwe laat aanmaken ook een abonnement hebt.

Reputatie 7
Badge +2

NS heeft een paar jaar geleden zijn eigen website kapotgemaakt en repareren heeft geen prioriteit.

In 2016 kon ik mijn verhuizing (binnen België) nog zonder problemen invoeren maar nu kan dat niet meer.

Zelfs een adreswijziging binnen Nederland invoeren levert tegenwoordig een foutmelding op...

Badge +3

Zelfs een adreswijziging binnen Nederland invoeren levert tegenwoordig een foutmelding op...

Joepie… zie daar wel iets nieuws (adres verwijderen)

Nou dan doen we dat maar… Oh nee, wacht 🤣

Maar zonder dat is een adres (en telefoonnummers ook, zo te zien) dus optioneel nu? Lijkt me goed nieuws… als het werkt 🤔

Reputatie 7
Badge +2

Ondanks de foutmelding bleek, toen ik vandaag inlogde voor een nieuwe poging m'n adres te wijzigen, mijn adres in MijnNS wel al gewijzigd te zijn.

Maakt me wel benieuwd: geeft bij buitenlandse adressen MijnNS nou ook foutmeldingen terwijl op de achtergrond gegevens wel aangepast worden. Of wordt er daadwerkelijk niets aangepast.

Reputatie 7
Badge +1

Ondanks de foutmelding bleek, toen ik vandaag inlogde voor een nieuwe poging m'n adres te wijzigen, mijn adres in MijnNS wel al gewijzigd te zijn.

Maakt me wel benieuwd: geeft bij buitenlandse adressen MijnNS nou ook foutmeldingen terwijl op de achtergrond gegevens wel aangepast worden. Of wordt er daadwerkelijk niets aangepast.

Het formulier is nog steeds kapot, zie bv.:

Ondanks dat een ander land dan Nederland is aangegeven, probeert het formulier bij het invullen van de gegevens nog steeds een bijpassend Nederlands adres te vinden. Afhankelijk van het huisnummer komen daar zeer verschillende en even foute resultaten uit. Mijn correcte adres levert iets in Maarssen op, dus het is niet mogelijk om mijn adres op te slaan.

Het valt me wel op dat het telefoonnummer nu optioneel is geworden. Dat wil echter niet zeggen dat alles dan werkt zonder telefoonnummer maar dat is voor een latere test...

Reputatie 7
Badge +1

Er is momenteel wel heel heel veel stuk bij NS. Ik heb niet de indruk dat er ook maar iets mee gedaan wordt. 2024 belooft op deze manier een zeer uitdagend jaar te worden voor NS. Leuk zo'n concessie voor 10 jaar maar als het zo blijft doorgaan als het nu gaat, gaat dat echt een keer fout. Bij een onvolledige postcode van 3011 verwacht je in ieder geval een adres in Rotterdam en niet in Amsterdam.  

Reputatie 7
Badge +2

Het valt me wel op dat het telefoonnummer nu optioneel is geworden. Dat wil echter niet zeggen dat alles dan werkt zonder telefoonnummer maar dat is voor een latere test...

Ja, dat telefoonnummer… daar staat bij mij een willekeurig 030-nummer wat ik nooit daar heb ingevuld in elk geval :P 

Reageer