beantwoord

Restitutie NS Flex Weekend Vrij bij systeem fout

  • 29 December 2023
  • 13 reacties
  • 264 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Geachte heer/mevrouw,

Op 21 oktober 2023 heb ik een NS Flex Weekend Vrij abonnement gekocht via uw website. Op dezelfde dag, na het ontvangen van de bevestigingsmail, probeerde ik de bestelling op te halen bij een van uw machines op Rotterdam Centraal. Ik kreeg een foutmelding op het beeldscherm en ik kon het abonnement niet ophalen (zie bijgevoegde foto). Daarom moest ik mijn reis naar Amsterdam betalen (€ 10,74 + € 1,74). Ik zou graag dit bedrag terug willen ontvangen op mijn bankrekening of als tegoed voor mijn lopende abonnement.

Op 22 oktober 2023 ben ik naar uw klantenservice gegaan en het probleem is opgelost. De medewerker zei echter dat ik voor de restitutie moest bellen. Vandaag heb ik gebeld en de instructie gekregen om mijn restitutie via deze e-mail aan te vragen.

Ik hoop dat u mijn verzoek kunt inwilligen.

Met vriendelijke groet,

 

 

 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 29 December 2023, 12:55

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi dsn88,

Vreemd dat de klanteNService dat gezegd heeft. Dit is namelijk een community waar reizigers elkaar helpen en wij kunnen uiteraard niet bij je gegevens.

NS is ook niet per e-mail bereikbaar. Misschien bedoelden ze dat je via de chat contact moest opnemen, zodat je een foto mee kunt sturen? Je vindt de chat op deze pagina, klik op de knop ‘Chat met NS'.

Reputatie 7
Badge +3

Of de kosten vergoed worden, hangt er vanaf of het abonnement al ingegaan was op de dag van reizen. De toeslag valt niet onder weekend vrij en zal niet vergoed worden.

Badge +3

Welkom @dsn88 

In ieder geval erg verstandig dat je die foto genomen hebt!

Reputatie 7
Badge +3

Of de kosten vergoed worden, hangt er vanaf of het abonnement al ingegaan was op de dag van reizen. De toeslag valt niet onder weekend vrij en zal niet vergoed worden.

Je kunt tegenwoordig alleen nog een datum kiezen wanneer je een abonnement op een nieuwe kaart bestelt. Bij een nieuw abonnement op een kaart die je al hebt is het niet meer mogelijk een datum te kiezen waardoor het abonnement dus altijd op de dag van bestellen ingaat. 

Badge +3

Je kunt tegenwoordig alleen nog een datum kiezen wanneer je een abonnement op een nieuwe kaart bestelt. Bij een nieuw abonnement op een kaart die je al hebt is het niet meer mogelijk een datum te kiezen waardoor het abonnement dus altijd op de dag van bestellen ingaat. 

Huh, wat is dat nou voor nieuwigheid?

Zojuist even getest met een kaart waar totaal niets op staat (nou ja, ik mag met die kaart OV-fietsen huren)… en ja, dan kan het alleen per vandaag. NS logica… 😥 

Met een willkeurig (volgens het systeem geldig) kaartnummer kom je er ook niet 

Maar goed, als ik NS Flex bestel op die kaart heb ik een jaar de tijd om dat op te halen volgens mij (intussen betaal je wel voor het abonnement natuurlijk).

Reputatie 7
Badge +3

Huh, wat is dat nou voor nieuwigheid?

 

Dat wist je al 😉

Reputatie 7
Badge +3

Dat wist je al 😉

Haha, ja daar zijn we al eerder over bezig geweest.

En met een kaart met alleen OV-fiets abonnement erop kon eerder al geen datum worden gekozen, maar wanneer je dat OV-fiets liet verwijderen kon je wel een datum kiezen, zelf getest 2 jaar geleden. Ergens tussen november 2021 en juni 2023 is dat dus veranderd.

Badge +3

Dat wist je al 😉

Pff, ja inderdaad. Dacht dat het zonder OV-fiets wel zou lukken maar elk ‘geldig’ kaartnummer geeft tegenwoordig dus geen enkele datumkeuze meer!

Reputatie 7
Badge +3

Conclusie is dus, omdat TS abonnement moest ophalen bij een automaat was dit op een bestaande kaart en was het abonnement ook al ingegaan omdat met een bestaande kaart geen datum in de toekomst kan worden gekozen. Abonnement bestellen op 21 oktober = abonnement ingegaan op 21 oktober. 

Reputatie 7
Badge +3

Conclusie is dus, omdat TS abonnement moest ophalen bij een automaat was dit op een bestaande kaart en was het abonnement ook al ingegaan omdat met een bestaande kaart geen datum in de toekomst kan worden gekozen. Abonnement bestellen op 21 oktober = abonnement ingegaan op 21 oktober. 

Dus €10,74 terug.

Badge +3

Dus €10,74 terug.

Ja! Dat kan eigenlijk niet anders zijn, voor @dsn88

Ik hoop dat u mijn verzoek kunt inwilligen.

Laat maar weten, dit komt 100% goed.

bedankt iedereen! Ik probeer nog een keer te bellen :)

Badge +3

bedankt iedereen! Ik probeer nog een keer te bellen :)

Heb je het abonnement inmiddels kunnen ophalen?

Dan kan je voor die € 10,74 https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html proberen, en heb je de Klantenservice niet nodig.

Moet dat formulier wel je ov-chipkaart nummer accepteren, en een claim voor 21 oktober.

Reageer