beantwoord

Restitutie van Dal Voordeel abonnement?

  • 21 August 2022
  • 4 reacties
  • 186 Bekeken

Geachte lezer,

Momenteel heb ik bij de NS een Dal Voordeel abonnement dat geldig is vanaf eind april j.l. tot eind april volgend jaar. Het is mijn plan dit Dal Voordeel abonnement een dezer dagen om te zetten naar een Dal Vrij abonnement (dat 1 maand geldig is). Ik heb de volgende twee vragen.

1. Krijg ik restitutie voor mijn Dal Voordeel abonnement naar rato van de periode dat ik er geen gebruik meer van maak?

2. Als ik er restitutie voor krijg, hoe kan ik die dan bekomen? Gebeurt dat automatisch of moet ik die expliciet aanvragen (en zo ja, hoe)?

Graag een antwoord op de ze vragen. Al vast mijn dank voor de moeite. Met vriendelijke groet, Jan Albert Brinkman

icon

Beste antwoord door Thom 21 August 2022, 19:09

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ja, zodra Dalvrij ingaat, en dat is normaal meteen, stopt uw Dalvoordeel en u krijgt het abonnement naar rato terug,

Die teruggave is automatisch, doorgaans na ongeveer vijf werkdagen. U moet natuurlijk Dalvrij wel vooruit betalen. U hoeft niets aan te vragen om het geld voor Dalvoordeel terug te krijgen.

 

Bij deze, van een zeer tevreden Dalvrij-gebruiker.

Reputatie 7
Badge +1

Let wel op-mogelijk overbodig, maar toch: U moet in ieder geval, als dat al niet gedaan is, naar FLEX overstappen, want enkel dan gaan volgende wisselingen makkelijk en kan per dag. Ik meld dit omdat U over jaarABO rept en dus mogelijk nog het oude stijl hebt (wat dit ABO als enige nog kan),

Bij FLEX betaal je het ABO per maand vooruit, dus bij een ABO dat ca 5€/mnd kost is dat per dag 17 sentjes-nou niet bepaald een erg groot bedrag. DALvrij als je nog geen senior bent, is ca 106/mnd, dus ca 3,50/dag.

 

Reputatie 7
Badge +4

Een nieuw abonnement op Dalvrij is altijd Flex en kost €107,90 per maand.

Badge +3

Het antwoord van Thom klopt, dus bij deze gemarkeerd als beste.

Als je op dit moment een jaarabonnement Dal Voordeel hebt kan je Flex Dal Vrij per direct laten ingaan (ook als je Dal Voordeel nog geen jaar loopt), of op een zelf te kiezen datum tot 14 dagen in de toekomst.

Per de ingangsdatum dien je de overstap naar Flex nog te bevestigen bij een automaat (station/supermarkt e.d.), waarna je het resterende deel van het Dal Voordeel abonnement terugkrijgt. Dat zal in het geval van @Jan Albert Brinkman om ca. 40 euro gaan. Het saldo van de kaart krijg je na één maand terug via je NS Flex factuur.

De looptijd van Flex Dal Vrij is minimaal een maand, waarna je het op elke dag weer kunt wijzigen.

Reageer