Skip to main content

Even ter controle, dat ik het goed begrijp:

Ik ga vrijdagavond om 17.00 uur met de trein en terug op dezelfde avond om 22.00 uur.

Ik koop voor 17.00 uur een enkeltje zonder korting, voor 22.00 uur een enkeltje met korting?

Ik lees het graag.

Waarom denk je 's avonds recht op korting te hebben? Met een ov chipkaart met Dal Voordeel moet je gewoon in- en uitchecken en geen aparte kaartjes kopen.

Voor de terugweg zou een PrijsTijd Deal ticket gekocht kunnen worden, dan krijg je op veel trajecten wel korting. Hoeveel korting hangt af van traject, hoe laat en hoe ver van tevoren je het ticket koopt. 

Olav93 dat is toch niet mijn vraag? Ik heb een abonnement tot 18.30 uur vrijdag avond. Dus tot 18.30 uur kun je reizen met korting daarna niet. Ik zet geen saldo op de chipkaart.

Maar mijn vraagstelling is verkeerd om: het is voor 18.30 uur met korting en daarna zonder korting.

U vraagt naar de koop van "enkeltjes" met en zonder korting. Met een abonnement moet u geen aparte kaartjes kopen. U moet in- en uitchecken met de ov-chipkaart waar het abonnement op staat en de de korting wordt dan vanzelf toegepast.

Misschien kun je ons vertellen wat voor abonnement je precies hebt?

Het lijkt erop dat je een soort Flex-abonnement hebt als je geen saldo op de kaart zet. 

Ik heb een abonnement tot 18.30 uur vrijdag avond. Dus tot 18.30 uur kun je reizen met korting daarna niet. 

Wat voor abonnement is dat? Ik ken geen abonnementen die in de spitsuren geldig zijn en daarna niet.

Ik heb een abonnement tot 18.30 uur vrijdag avond. Dus tot 18.30 uur kun je reizen met korting daarna niet. 

Wat voor abonnement is dat? Ik ken geen abonnementen die in de spitsuren geldig zijn en daarna niet.

Is het niet een SRP Weekabonnement?

Dat zou kunnen. Maar dat geeft 40% korting in het weekend. Maar dan moet ​@kesselvos wel degelijk saldo op de OV-chipkaart zetten. Losse kaartjes met korting zijn al jaren niet meer te koop.

Ik ben het met ​@Tamzin eens. Ik ken ook geen abonnementen die wel korting geven in de spits maar niet in de daluren.

Reageer