beantwoord

Ritprijzen kloppen niet en niet alle kortingen worden verrekend

  • 1 August 2022
  • 8 reacties
  • 198 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb een ns flex abonnement maar bij sommige ritten heb ik gewoon de volle prijs staan en bij 2 dezelfde ritten 2 verschillende prijzen. Hoe kan dit?

icon

Beste antwoord door Robert B 1 August 2022, 18:16

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Zonder de reishistorie is het gissen naar de oorzaak. Wat kan is dat je op andere tijden hebt ingecheckt of dat je voorafgaande aan een rit in de daluren eerst een reis in de spits hebt gemaakt en dat die eerste inchecktijd in spits telt en je vol tarief reist. Bij verschillende prijzen voor dezelfde rit kan het ook dat je voorafgaand aan zo'n rit hebt gereisd met een andere vervoerder die een andere tariefstructuur heeft. 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Het moment van inchecken bepaalt op je korting krijgt, dit geldt voor een hele reis inclusief overstappen naar dezelfde vervoerder, en bij NS Flex ook bij overstappen tussen vervoerders.

Voor de rest kan er verschil in de prijs zitten (heen en terug) als er met verschillende vervoerders gereisd wordt, of voor een bus/tramrit van halte A naar halte B als er meerdere lijnen rijden tussen die haltes.

Heb je een voorbeeld?

Reputatie 1

Ik heb hetzelfde probleem en heb hier een screenshot van de reis historie. Ik heb een dalvoordeel Flex abonnement. De €14,40 begrijp ik niet gezien de tijden.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb hetzelfde probleem en heb hier een screenshot van de reis historie. Ik heb een dalvoordeel Flex abonnement. De €14,40 begrijp ik niet gezien de tijden.

Je kunt het beste telefonisch via chat,  Twitter of Facebook contact opnemen met NS klantenservice. Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity, wij kunnen niet bij klantgegevens.

Reputatie 7
Badge +3

Ben eigenlijk wel benieuwd op welke datum dit was? Er zijn de laatste tijd meer meldingen geweest over niet verrekende korting. Het is niet ondenkbaar dat er een storing was.

 

Reputatie 7
Badge +1

€14,40 is het bedrag voor 148 TE met 40% korting.

Bij een normale reis Maastricht - Venlo stap je in Roermond over op Arriva waarbij de gehele reis 69 TE zou moeten zijn.

  • 46 TE bij NS = €5.82
  • 23 TE bij Arriva = 0.206 x 23 x 0.6 = 2.8428
  • 5.82 + 2.8428 = €8.66 (tarief in de reisplanner)

Alfons Pierre heeft hoogstwaarschijnlijk niet omgecheckt op Roermond waardoor de reis nu berekend is via Eindhoven Centraal, een rit van 150 TE. Gezien de in- en uitchecktijden moet dat ook wel zo zijn. Via Eindhoven ben je een heel stuk langer onderweg.

Badge +3

Het kan ook nog zijn dat de Arriva rit terug (Roermond - Venlo) nog helemaal niet verwerkt is, en het systeem een ‘gemiste’ NS uitcheck automatisch ingevuld heeft omdat je vaker tussen Maastricht en Venlo reist.

Je kunt dat volgens mij zien als je de reis ‘openklapt’ (pijltje rechts), want dan staat er volgens mij geen vervoerder bij.

De heenreis klopt, met NS naar Venlo en vanuit daar met Arriva verder naar Maastricht (met nog een Arriva - Arriva overstap in Roermond).

Venlo - Maastricht met Arriva kost met 40% korting € 9,18 maar je betaalt bij de overstap (NS vanuit Blerick) het basistarief van € 1,01 (met 40% korting € 0,61) niet.

Van Blerick naar Maastricht met een overstap op Roermond naar NS zou een kwartiertje sneller en € 1,24 goedkoper zijn geweest.

Badge +3

@loklok8 Maastricht - Eindhoven - Venlo is volgens de reisplanner en https://www.ns.nl/binaries/_ht_1667395585206/content/assets/ns-nl/tarieven/2023/tariefeenhedenkaart-vz-2023.pdf 148 TE

Rijdendetreinen maakt er 150 van 🤔

https://www.rijdendetreinen.nl/tickets/tariefafstanden?start=&start=MT&end=&end=VL&companies=&companies%5B%5D=1

Die rekent namelijk voor Roermond - Weert 24 TE (is 23) en voor Deurne - Horst-Sevenum 18 TE (is 17).

Reageer