Rookgordijn

  • 24 November 2021
  • 3 reacties
  • 96 Bekeken

De Voordeelurenkaart die ik al jaren had heeft een nieuwe naam, zo krijg ik in een mail te horen. Hij heet nu Voordeel Dal. Voor mij is het Nadeel Dal, want ik kan na vier uur niet meer met korting reizen. En daar baal ik enorm van. Naast privé gebruik ik deze kaart ook om naar mijn werk te gaan en dat gaat me veel geld schelen. Ook als ik straks met pensioen ben wordt reizen dus duurder. Maar misschien vindt de NS dat er juist minder mensen met het OV moeten reizen.? En voor donker thuis zijn hoor!


3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi M. Steyger en welkom op de NS Community!
De Voorwaarden van het Voordeelurenabonnement zijn al een tijd geleden aangepast. Bij het abonnement reis je per 1 januari 2021 alleen nog in de daluren met 40% korting. Hierbij hoorde ook een prijsvermindering van € 67,00 naar € 60,00. Het is uiteraard niet de bedoeling om minder mensen te laten reizen, wel proberen we hiermee de middagspits te ontlasten.

De wijziging die nu gaat plaatsvinden en waarover je ook een e-mail hebt gehad gaat alleen over de naamswijziging. Jouw abonnement zal het Dal Voordeel abonnement gaan heten vanaf 1 januari 2022.

Voor mij is het Nadeel Dal, want ik kan na vier uur niet meer met korting reizen. En daar baal ik enorm van.

Dat is al een jaar geleden veranderd. In de spitsuren worden geen kortingen meer gegeven 

Reputatie 7
Badge +1

dus dit is een allang, al heel lang, gepasseerd station. Het heeft op dit forum gewemeld van ernstige bezwaren en ook heel veel dito klachten van gefrustreerde senioren ofwel 60+ers. pas U aan of zeg op

Reageer