beantwoord

Saldo NS flex dal voordeel

  • 6 September 2021
  • 9 reacties
  • 398 Bekeken

Ik snap dus dat je met het NS flex dal voordeel abonnement geen saldo hoeft te hebben op je ov en het iedere maand wordt afgeschreven. Maar hoef je dan ook geen saldo op je ov te hebben als je buiten de daluren reist? 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 6 September 2021, 16:13

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Nikitavy,

Nee, ook dan hoef je geen saldo te hebben. Alle reizen, zowel binnen als buiten de daluren, worden maandelijks gefactureerd. Ook voor reizen met bus, tram en metro heb je geen saldo meer nodig.

Hoi Nikitavy,

Nee, ook dan hoef je geen saldo te hebben. Alle reizen, zowel binnen als buiten de daluren, worden maandelijks gefactureerd. Ook voor reizen met bus, tram en metro heb je geen saldo meer nodig.

Super bedankt voor je snelle antwoord!! 

dus als flex dal op m,n ov kaart staat is een treinkaartje laden op de ov niet meer nodig?

Badge +3

dus als flex dal op m,n ov kaart staat is een treinkaartje laden op de ov niet meer nodig?

Dat klopt, maar wat voor treinkaartje kon je zonder Flex dan op je ov (kaart) laden?

Bij Flex Dal Voordeel of ander abonnement check je gewoon in en uit (geen saldo nodig), en krijg je maandelijks een factuur, die automatisch geïncasseerd wordt van je bankrekening.

Ik heb een andere vraag of beter gezegd kritiek op NS

Het gaat om de aanvraag voor NS Flex die ik deed maar werd geweigerd omdat er volgens Focum (door NS ingeschakeld) op mijn adres een kennelijke achterstallige betaling zou zijn. Dus niet op mijn naam maar op mijn adres dus van mijn kinderen of vrouw maar nog verder deelde Focum mee dat het ook door vorige bewoners zou kunnen komen. 

Mijn vraag is dus waarom doe NS dit als het zo vaag is en niet na te trekken? ook kn de feitelijke situatie niet worden aangemerkt. Ik ben dus veroordeeld tot een abonnement voor de daluren en moet direct een jaar betalen en saldo laden. Gewoon ergerlijk als er met NS Flex zo wordt geadverteerd.

Ik stel voor dat dit anders kan en moet.

 

Frans Welman

Reputatie 7
Badge +4

Er lopen hier al diverse topics over en die geven nog een beetje uitleg. Het gegeven dat Focum soms weigert op basis van het gedrag van eerdere bewoners op uw adres, moet niet kunnen. Het feit dat abonnementen soms worden geweigerd, betekent natuurlijk niet dat NS er zo niet mee mag adverteren. Leningen kunnen ook worden aangeboden in advertenties maar toch door een bank worden geweigerd. Het is op zich niet onrechtmatig en gezien de betalingsmoraal zelfs terecht dat er een kredietcheck is, het punt is de wijze waarop. 

Dit is echter een reizigersforum en we kunnen helaas niets voor u betekenen als u niet door de kredietcheck komt. Dit forum is ook geen postadres van NS.

Badge +3

De simpelste manier om zo’n weigering door Focum te omzeilen is door je adresgegevens in Mijn NS te wijzigen naar die van bijv. familie of je werk en dan een dag te wachten.

Na de bestelling kan je dan de gegevens weer wijzigen naar je eigen adres.

Reputatie 7

De simpelste manier om zo’n weigering door Focum te omzeilen is door je adresgegevens in Mijn NS te wijzigen naar die van bijv. familie of je werk en dan een dag te wachten.

Na de bestelling kan je dan de gegevens weer wijzigen naar je eigen adres.

 

Ja maar dat is dan weer feitelijk frauderen. NS moet gewoon mensen laten checken en niet adressen.

Badge +3

Ja maar dat is dan weer feitelijk frauderen. NS moet gewoon mensen laten checken en niet adressen.

Als ik tijdelijk op een ander adres zou verblijven en NS Flex op een nieuwe kaart zou willen, wat is er dan frauduleus aan om dat als (correspondentie)adres in te vullen?

Een niet-ingezetene (woonachtig in het buitenland) mag ook een willekeurig Nederlands adres opgeven bij een bestelling of als correspondentieadres. Sterker nog dat móet volgens het systeem! Ik zie het probleem dus niet.

Maar inderdaad, alleen persoonsgevevens laten controleren (op basis van voorletters/achternaam en geboortedatum) door Focum.

Dat zij het opgegeven adres betrekken bij een kredietcheck is sowieso al onzin, en tot de BRP (voorheen GBA, het bevolkingsregister dus) hebben zowel NS als Focum geen toegang.

… door (semi)-overheidsorganisaties die voor de uitoefening van hun publiekrechtelijke taken persoonsgegevens nodig hebben. Hieronder vallen onder meer de politiebelastingdienst, notarissen, het waterschap en de pensioenfondsen.

Reageer