beantwoord

"Saldo te laag" NS flex altijd voordeel + altijd voordeel bus, tram en metro

  • 12 April 2024
  • 1 reactie
  • 56 Bekeken

Ik heb sinds kort zowel het NS Flex Altijd Voordeel abonnement als het (landelijke) Altijd Voordeel abonnement voor bus, tram en metro. Op de heenreis heb ik nooit een probleem met inchecken (Purmerend, Amsterdam en Almere; daluren). Op de terugreis (spits) kan ik in de bus (van Almere) niet inchecken vanwege een ‘te laag saldo’, maar kan wel weer in de trein inchecken, kan ook niet in de metro inchecken (van Amsterdam), maar wel weer in de bus (van Purmerend). Bij mijn NS Flex Altijd Voordeel abonnement staat er dat zowel Trein, Bus, Tram als Metro onder ‘op rekening reizen’ vallen. Bij het (landelijke) abonnement Altijd Voordeel voor Bus, Tram en Metro is dit volgens mij niet zo(?). Kan het zijn dat het ‘reizen op rekening voor bus, tram en metro’ van de NS Flex niet lekker samen gaat met mijn andere abonnement voor korting op bus-, tram-, en metroreizen? Of is het wat anders?

 

 

icon

Beste antwoord door Robert B 12 April 2024, 18:32

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Je slaat de spijker op zijn kop, NS Flex BTM en een (stad/streek/landelijk) kortingsabonnement voor bus/tram/metro gaan (vaak) niet goed samen. Dan krijgt NS Flex voorrang en reis je zonder korting in BTM (zoals de bus in Purmerend).

Het beste is dus om (via de Klantenservice) het BTM deel van Flex uit te laten zetten. Voor bus/tram/metro kun je dan automatisch saldo laden aan zetten en heb je precies wat je wilt.

Reageer