Skip to main content
Antwoord

Samenreiskorting besteldatum

• May 14, 2025
  • 3 reacties
  • 87 Bekeken

Beste allen,

Een samenreiscode is 3 dagen geldig. Stel, ik (houder van StudentenOV) wil vandaag een ticket bestellen voor een medereiziger, met datum 24 mei. Op deze 24 mei zitten wij dus samen in de trein, hij reist met samenreiskorting, ik met StudentenOV. Mag ik dit samenreisticket dan vandaag al bestellen? Want op 24 mei is de code van vandaag natuurlijk allang verlopen.

Hartelijk dank voor uw hulp!

Met vriendelijke groet
Tijn

Beste antwoord door mrfreeze

Hoi Tvhee05,

Ja, dit mag. Maar ik raad het af. Er is geen maximum aan Samenreistickets, je kunt dus niet ‘naast de boot vissen'. Maar ze kunnen niet gewijzigd of geannuleerd worden, dus mocht de reis onverhoopt niet doorgaan, is het pech geld weg. Ik zou dus adviseren het ticket pas vlak voor de reis te kopen.

3 reacties

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • Antwoord
  • May 14, 2025

Hoi Tvhee05,

Ja, dit mag. Maar ik raad het af. Er is geen maximum aan Samenreistickets, je kunt dus niet ‘naast de boot vissen'. Maar ze kunnen niet gewijzigd of geannuleerd worden, dus mocht de reis onverhoopt niet doorgaan, is het pech geld weg. Ik zou dus adviseren het ticket pas vlak voor de reis te kopen.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 14, 2025

Je kunt vlak voor de datum dat je op reis wilt nieuwe samenreiscodes opvragen. Zoals ​@mrfreeze al aangaf kun je e-tickets niet meer annuleren of wijzigen. Je krijgt geen geld terug als je geen gebruik maakt van het ticket.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • May 14, 2025

Afhankelijk van het traject kan je ook kijken in de Reisplanner voor 24 mei, misschien zijn er wel PrijsTijd Deals die meer dan 40% korting geven 😄