beantwoord

Samenreiskorting bij weekeind vrij niet in het weekeind

  • 10 August 2022
  • 6 reacties
  • 115 Bekeken

Reputatie 2

Hoi allen,

weet niet of het een domme vraag is.

Ik heb NS Flex weekeind vrij 1e klas, maar door de weeks ook 40% korting.

Is samenreiskorting (als iemand zonder abo met mij mee wil reizen) alleen in het weekeind geldig of kan dat ook door de week als het niet in de spits is ?

Groet

Ulrich

icon

Beste antwoord door Thom 10 August 2022, 15:44

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U heeft een betaald abonnement en mag dus altijd iemand met korting meenemen met incheck in de daluren. Als uw samenreiziger correct ingecheckt is, mag die de reis in de spits wel afmaken, met een e-ticket mag hij zich tijdens de spits niet in de trein bevinden.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Ulrich_Cloos,

De samenreiskorting is ook in de daluren door de week geldig.

Sterker nog, zelfs als je zelf geen korting door de week zou hebben, mag je met Weekend Vrij door de week wél iemand met Samenreiskorting mee laten reizen.

Reputatie 7
Badge +3

Samenreiskorting is geldig doordeweeks in de daluren én weekends. Daarnaast ook op feestdagen. 

Reputatie 2

Bedankt allen, dan kan ik binnenkort iemand meenemen door de week

hoe gaat het als ik iemand met korting meeneemt ,hoe haal ik dat op bij de automaat 

 

Reputatie 7
Badge +3

Jij zelf haalt niets op bij de automaat. Je medereiziger moet die Samenreiskorting activeren bij een automaat, tenzij die medereizigers NS Flex heeft, dan moet die het aanzetten in zijn of haar MijnNS account. De medereiziger kan ook een e-ticket Samenreiskorting kopen. 

Voor meer uitleg zie:

https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/samenreiskorting.html

Reageer