beantwoord

samenreiskorting delen code doet het niet.

  • 12 May 2024
  • 8 reacties
  • 183 Bekeken

Op de website werkt de actie samenreiskorting niet. Het is ook van de kaartautomaat verwijderd. We hadden dit probleem ook afgelooen dinsdag al, het speelt nog steeds. Mijn reispartner kan niet gebruik maken van de korting. Hoe krijg ik het geld dat ik heb betaald omdat ik niet heb geprofiteerd van de korting waar ik recht op heb?

icon

Beste antwoord door Daniël NS 12 May 2024, 16:58

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6

Ik raad je aan om contact op te nemen met onze klantenservice Tenminste3tekens. Je Mijn NS account is dan waarschijnlijk niet goed gekoppeld en dit kan door een medewerker opgelost worden. 

Reputatie 7
Badge

Voor restitutie moet u de klantenservice benaderen. Dat kan telefonisch, via de chatfunctie op de website, via Facebook of X of per post.

Om u wellicht voor de toekomst wel te kunnen helpen: wat bedoelt u specifiek met "Op de website werkt de actie samenreiskorting niet"? Gebeurt er niets als u op een bepaalde knop klikt? Loopt er iets vast? Krijgt u geen korting? Kunt u het niet vinden? Ter aanvulling: krijg je de foutmelding waar @Daniël NS op hint in zijn gelijktijdig geplaatste reactie?

Reputatie 7
Badge +3

Het geld wat je betaald hebt omdat samenreiskorting het niet deed wordt in de regel niet teruggegeven. Heb je toen het niet lukte contact opgenomen met NS klantenservice?

De abonnementhouder heeft bericht gehad dat er een en ander gewijzigd is en dat er vanaf 22 april j.l. het niet meer mogelijk is om samenreiskorting bij een automaat op de kaart te zetten. De code kan alleen gebruikt worden om de korting via een samenreisticket of flex te krijgen. Samenreiskorting op een ov-chipkaart op saldo zetten kan alleen nog via de servicebalie.

De code kan alleen gegenereerd worden als de abonnementhouder inloggen in mijnNS. Als deze gedeeld is kan er via de website een samenreisticket aangeschaft worden.

Als ik op code delen klik, wordt er een leeg bericht gemaakt. WhatsApp geeft dan aan geen leg bericht te kunnen versturen. Gmail maakt een lege email en alle andere apps falen ook. De chat heeft een wachttijd van 45 minuten en als ik dan aan de beurt ben een niet binnen een paar minuten reageer omdat ik niet 45 minuten naar de chat zit te staren, dan wordt het ticket gesloten. Duidelijk wilt de ns geen hulp geven. Samenreiskorting korting gebruiken wordt mijn mij dus gewoon ontnomen door het falen van de ns.

Reputatie 7
Badge +3

Als ik op code delen klik, wordt er een leeg bericht gemaakt. WhatsApp geeft dan aan geen leg bericht te kunnen versturen. Gmail maakt een lege email en alle andere apps falen ook. De chat heeft een wachttijd van 45 minuten en als ik dan aan de beurt ben een niet binnen een paar minuten reageer omdat ik niet 45 minuten naar de chat zit te staren, dan wordt het ticket gesloten. Duidelijk wilt de ns geen hulp geven. Samenreiskorting korting gebruiken wordt mijn mij dus gewoon ontnomen door het falen van de ns.

Vreemd. Ik heb het gisteren getest en ontving in een mail aan mijzelf een link om kaartje te bestellen of samenreiskorting in flex te activeren. 

Reputatie 7
Badge

De chat heeft een wachttijd van 45 minuten en als ik dan aan de beurt ben een niet binnen een paar minuten reageer omdat ik niet 45 minuten naar de chat zit te staren, dan wordt het ticket gesloten.

Deze belachelijke procedure geldt niet voor privéberichten via Facebook en X. Mocht u toegang hebben tot een van die kanslen dan kunt u op die manier dus wel contact krijgen met de klantenservice zonder een eeuwigheid oo te hoeven letten of er al een reactie is. Nadeel is wel dat NS via deze kanalen ook niet op je reactie wacht, dus i.t.t. via de chat krijg je langs deze weg - ook als je zelf wel direct reageert - niet direct reactie op een vervolgbericht, maar kan dat weer een tijd op zich laten wachten.

It's still not working for me .. can somebody try to gather some insides why is not working on my account? I can't generate the code via app neither via de website. Can someone show some interest in solving this ? Thank you

Reputatie 6
Badge +2

It's still not working for me .. can somebody try to gather some insides why is not working on my account? I can't generate the code via app neither via de website. Can someone show some interest in solving this ? Thank you

It is only possible to generate the code when your My NS-account is linked to your contract. Please contact our customer service to check if your contact and My NS-account are linked correctly.

Reageer