beantwoord

samenreiskorting en flex abonnement

  • 14 October 2022
  • 3 reacties
  • 690 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Ik heb een flex abonnement en wil in het weekend in de daluren gebruik maken van samenreiskorting kan dat?

icon

Beste antwoord door Daniel 14 October 2022, 07:55

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Het wordt niet helemaal duidelijk uit je post of je het zelf of voor iemand anders wilt gebruiken, dus licht ik even beide opties toe.

Heb je een flex abonnement dat 40 of 100% korting geeft dan kan je iemand meenemen met samenreiskorting. Als diegene ook flex heeft moet je meereizer het in de app aanzetten. Heeft diegene geen flex dan kan je het bij een automaat op de chipkaart laden. Een E-ticket kan ook, maar daarmee mag diegene niet in de spits in de trein zitten. (Met flex of chipkaart wel, mits voor de spits ingecheckt).

Als je zelf buiten de geldigheid van je flex abonnement wilt meereizen met korting met iemand die ook een abonnement heeft dan kan dat ook. In dat geval moet je het zelf in de NS app op je eigen telefoon aanzetten.

Hoi Daniël 

dank voor je antwoord 

Ik heb zelf een flexabonnement, waarbij ik een factuur krijg als ik gebruik maak van de trein. Ik betaal geen abonnement.

nu wil ik met mijn partner gaan reizen. Mijn partner heeft geen abonnement 

Uit de info van ns kan ik niet opmaken of het flexabonnement wat ik heb ( waar dus geen abonnementsgeld tegenover staat) ook geldt voor dal en samenreiskorting 

Badge +3

U hebt dus NS Flex Basis, wat ook wel bekendstaat onder de naam NS Flex zonder abonnement. Die naam geeft het al aan: u kunt niemand met Samenreiskorting laten meereizen, want daarvoor hebt u wel een abonnement nodig. Uw vrouw heeft ook geen abonnement, dus u kunt zelf ook niet met Samenreiskorting met haar meereizen.

U kunt wel eenvoudig uw abonnement (desnoods tijdelijk) wijzigen in NS Flex Weekend Voordeel of NS Flex Dal Voordeel om met korting in het weekend of met korting in de daluren te kunnen reizen. Dan kan ook uw vrouw met Samenreiskorting met u meereizen, dus dan kunt u beide met korting reizen.

Reageer