beantwoord

Samenreiskorting na klassenwissel

  • 9 December 2022
  • 1 reactie
  • 437 Bekeken

Ik heb een “Dal Voordeel op saldo 2e klasse” en ik wil een Klassenwissel naar 1e klas doen voor 1 dag.

Dan wil ik op die dag met vier personen een treinreis in de eerste klas maken gedurende de daluren.

Kunnen mijn drie medereizigers met Samenreiskorting met mij meereizen in de eerste klas?

M.a.w. is Samenreiskorting ook geldig na een Klassenwissel?

icon

Beste antwoord door Thom 9 December 2022, 09:38

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Ja, maar die samenreiskorting van uw drie medepassagiers moet dan wel eveneens ingesteld worden voor de eerste klas op hun ov-chipkaart. Het gaat om 40 procent korting in de klasse waarin je reist. Samenreiskorting wordt berekend op de kaart van de samenreiziger. Uw klassenwissel geeft hen geen rechten. Wel uzelf en die stap is ook nodig als ze met u meereizen. in de eerste klas. Het is denk ik goed dat u zich er even in verdiept hoe Samenreiskorting werkt.

 

Samenreiskorting in de eerste klas is nog steeds vrij duur, de vuitstregel is dat een eerste klas kaartje met korting ongeveer even duur is als een tweedeklaskaartje vol tarief. Voor de eerste klas zijn er relatief weinig goedkope kaarten, als u toch tweede klas wilt reizen kunt u denken aan groepstickets.

Reageer