beantwoord

SRP en NS flex

  • 13 October 2022
  • 6 reacties
  • 152 Bekeken

Ik heb perongeluk mijn SRP op mijn OV kaart met NS flex abbonement gezet. Nu kan ik wel doordeweeks gratis reizen maar krijg ik in de weekenden geen 40% korting. Ik heb een factuur doorgestuurd gekregen waar de korting niet doorgerekend is. Hoe kan ik dit oplossen? Ik had de klantenservice gebeld en die zegt dat NS chat mij verder kon helpen als ik een foto zou sturen als bewijs dat ik daadwerkelijk een SRP op mijn OV heb staan. Kunnen jullie mij helpen?

icon

Beste antwoord door Thom 13 October 2022, 15:21

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U moet uw SRP en uw Flex abonnement op twee verschillende kaarten houden. Uw Flexabo kunt u het beste verwijderen van de kaart waar het SRP op staat. Een abonnement met reizen op saldo is. nooit te combineren met reizen op rekening. Het kan wel op de kaart worden gezet maar het functioneert niet goed.

Deze twee kaarten gaan niet samen, het is alleen maar ellende. De kaart ‘weet’ niet wat hij moet doen.Mogelijk wil Klantenservice Flex voor u verwijderen. Volg hun instructies.

Neem een Flexabo van 5 euro of meer en u krijgt een gratis kaart met Flex.

Reputatie 7
Badge +3

Ik had de klantenservice gebeld en die zegt dat NS chat mij verder kon helpen als ik een foto zou sturen als bewijs dat ik daadwerkelijk een SRP op mijn OV heb staan. Kunnen jullie mij helpen?

Dit is niet de chat, dit is de NS Community waar reizigers andere andere reizigers helpen. Voor chat zie https://www.ns.nl/klantenservice/contact 

Badge +3

Als je geen (studenten)korting krijgt in het weekend heb je Flex Basis.

Daar heb je als student bijzonder weinig aan, en kan je net zo goed kiezen voor automatisch opladen met 10 euro per keer, ook dat betaal je achteraf (per incasso). Reisspecificaties kan je inzien via een Mijn OV-chip account.

Een tweede kaart met NS Flex is dan niet nodig, want je SRP geeft in het weekend al 40% korting op trein, en 34% op bus/tram/metro. OV-fiets en Stallen op Rekening (inbegrepen bij NS Flex) kan je eventueel gratis toevoegen.

Bij Flex Weekend Vrij (als aanvulling op je SRP) heb je natuurlijk wel een tweede kaart nodig.

Reputatie 7
Badge +3

Flex op jouw kaart opzeggen en er afhalen. Hopen dat NS klantenservice coulant is en de gemiste korting terugbetaald. NS hoeft niets terug te betalen want zowel NS als DUO waarschuwen om SRP en flex niet op 1 kaart te zetten omdat dat problemen geeft.

Ik heb dit nergens zien staan toen ik het flex abbonement nam en nu heb ik meer dan 80 euro teveel betaald, wat kan ik nu doen? Er stond alleen maar voordelen en geen waarschuwing...

 

 

 

Badge +3

Je had verder naar beneden moeten scrollen voor die informatie:
 

Reageer