Skip to main content

Hi,

Ik ga straks voor mijn nieuwe baan 4x per week tussen Castricum en Leiden centraal reizen. Hiervoor ben ik van plan een traject vrij abonnement te nemen. Nou vroeg ik me af welke station er dan allemaal onder het traject vrij vallen. Dus bij welke stations zou ik uit kunnen checken zonder dat het meer geld kost.

Ik reis namelijk regelmatig via Amsterdam sloterdijk waar ik moet uitchecken om over te stappen, en ik ben dus bang dat ik hier dan voor moet betalen.

Groet,

Job

Goedemorgen Job Kat, welkom op de NS Community!

Er wordt gekeken naar de kortste route van jouw gekozen traject. Ik heb het voor je nagekeken en dit traject bevat 52 tariefeenheden. Als je wilt reizen via Amsterdam Sloterdijk bevat het het traject ook 52 tariefeenheden en kan je dus gratis met jouw abonnement hier overstappen. Let wel op dat je overstapt via de stationshal op Amsterdam Sloterdijk anders kunnen er wel extra kosten in rekening gebracht worden.


Goedemorgen Job Kat, welkom op de NS Community!

Er wordt gekeken naar de kortste route van jouw gekozen traject. Ik heb het voor je nagekeken en dit traject bevat 52 tariefeenheden. Als je wilt reizen via Amsterdam Sloterdijk bevat het het traject ook 52 tariefeenheden en kan je dus gratis met jouw abonnement hier overstappen. Let wel op dat je overstapt via de stationshal op Amsterdam Sloterdijk anders kunnen er wel extra kosten in rekening gebracht worden.

Dit is dus een volledig fout antwoord want je moet juist niet via de stationshal overstappen maar allerlei trappen op en af. Maar op dit traject speelt dit helemaal niet want je neemt dan de trein via Schiphol naar Leiden. 


 

Dit is dus een volledig fout antwoord want je moet juist niet via de stationshal overstappen maar allerlei trappen op en af. Maar op dit traject speelt dit helemaal niet want je neemt dan de trein via Schiphol naar Leiden. 

Zelfs de reisplanner geeft bij deze reis aan dat je via de stationshal moet overstappen. Lekker vaag, want hoe zou je anders van spoor 5 naar spoor 11 moeten komen dan via de stationshal.

Ze bedoelen dat je niet de poortjes door moet gaan, maar dat hoeft voor deze overstap ook helemaal niet.


 

Dit is dus een volledig fout antwoord want je moet juist niet via de stationshal overstappen maar allerlei trappen op en af. Maar op dit traject speelt dit helemaal niet want je neemt dan de trein via Schiphol naar Leiden. 

Zelfs de reisplanner geeft bij deze reis aan dat je via de stationshal moet overstappen. Lekker vaag, want hoe zou je anders van spoor 5 naar spoor 11 moeten komen dan via de stationshal.

Ze bedoelen dat je niet de poortjes door moet gaan, maar dat hoeft voor deze overstap ook helemaal niet.

Het gebeurd regelmatig dat mijn IC bijvoorbeeld vertraging heeft en dat de kortste route dan via Sloterdijk is, waarbij ik dan wel door de poortjes moet en dus moet uit checken. Het gebeurd mij eigenlijk nooit dat ik op Sloterdijk kan overstappen zonder door de poortjes te gaan.


Door het in- en uit-checken kunnen er extra kosten in rekening gebracht worden.


 

Dit is dus een volledig fout antwoord want je moet juist niet via de stationshal overstappen maar allerlei trappen op en af. Maar op dit traject speelt dit helemaal niet want je neemt dan de trein via Schiphol naar Leiden. 

Zelfs de reisplanner geeft bij deze reis aan dat je via de stationshal moet overstappen. Lekker vaag, want hoe zou je anders van spoor 5 naar spoor 11 moeten komen dan via de stationshal.

Ze bedoelen dat je niet de poortjes door moet gaan, maar dat hoeft voor deze overstap ook helemaal niet.

Het gebeurd regelmatig dat mijn IC bijvoorbeeld vertraging heeft en dat de kortste route dan via Sloterdijk is, waarbij ik dan wel door de poortjes moet en dus moet uit checken. Het gebeurd mij eigenlijk nooit dat ik op Sloterdijk kan overstappen zonder door de poortjes te gaan.

Het kan wel maar je moet dan via het bovenste spoor overstappen (waar de trein naar Schiphol vertrekt. Door de trap op en af te gaan kan je zonder de poortjes te gaan overstappen. Zie ook dit topic.

 


 

Dit is dus een volledig fout antwoord want je moet juist niet via de stationshal overstappen maar allerlei trappen op en af. Maar op dit traject speelt dit helemaal niet want je neemt dan de trein via Schiphol naar Leiden. 

Zelfs de reisplanner geeft bij deze reis aan dat je via de stationshal moet overstappen. Lekker vaag, want hoe zou je anders van spoor 5 naar spoor 11 moeten komen dan via de stationshal.

Ze bedoelen dat je niet de poortjes door moet gaan, maar dat hoeft voor deze overstap ook helemaal niet.

Het gebeurd regelmatig dat mijn IC bijvoorbeeld vertraging heeft en dat de kortste route dan via Sloterdijk is, waarbij ik dan wel door de poortjes moet en dus moet uit checken. Het gebeurd mij eigenlijk nooit dat ik op Sloterdijk kan overstappen zonder door de poortjes te gaan.

Het kan wel maar je moet dan via het bovenste spoor overstappen (waar de trein naar Schiphol vertrekt. Door de trap op en af te gaan kan je zonder de poortjes te gaan overstappen. Zie ook dit topic.

 

Dit is goed om te weten, bedankt voor je antwoord!


Als je geen zin hebt om om lopen kun je extra kosten ook terugvragen via Klantenservice. Die extra kosten waar @Melissa NS het over heeft moet je gewoon terugkrijgen.


Als je geen zin hebt om om lopen kun je extra kosten ook terugvragen via Klantenservice. Die extra kosten waar @Melissa NS het over heeft moet je gewoon terugkrijgen.

Ik zou dat bij Traject Vrij niet doen, want dan blijf je bezig.

Met Traject Vrij mag je 10 TE omreizen, maar via Sloterdijk i.p.v. Haarlem is 15 TE extra.

Maar soms kan je ook op Zaandam overstappen, dat is cross-platform en hoef je niet helemaal via spoor 11/12 op Sloterdijk via de trappen.

 


*knip*

 

Maar soms kan je ook op Zaandam overstappen, dat is cross-platform en hoef je niet helemaal via spoor 11/12 op Sloterdijk via de trappen.

 

Dat laatste moet je vaak zelf "uitvogelen" omdat de reisplanner dat niet altijd zelf aangeeft. Afgelopen weekend deed ie dat toevallig wel. 


Dat laatste moet je vaak zelf "uitvogelen" omdat de reisplanner dat niet altijd zelf aangeeft. Afgelopen weekend deed ie dat toevallig wel. 

Volgens mij ligt het van de reisrichting af, en geeft de planner het eerst mogelijke overstapstation. Kan ook nog zijn dat de planner Zaandam niet geeft omdat het je ri. Leiden (sprinter Hoofddorp) nog een extra overstap op Schiphol kost.

In Zaandam overstappen op de rechtstreekse sprinter Den Haag kan natuurlijk altijd, maar die overstap zal wel ongunstiger zijn dan met een Intercity vanaf Sloterdijk (plus traplopen).


Goedemorgen Job Kat, welkom op de NS Community!

Er wordt gekeken naar de kortste route van jouw gekozen traject. Ik heb het voor je nagekeken en dit traject bevat 52 tariefeenheden. Als je wilt reizen via Amsterdam Sloterdijk bevat het het traject ook 52 tariefeenheden en kan je dus gratis met jouw abonnement hier overstappen. Let wel op dat je overstapt via de stationshal op Amsterdam Sloterdijk anders kunnen er wel extra kosten in rekening gebracht worden.



Is het niet eens tijd om dat probleem op te lossen?


Goedemorgen Job Kat, welkom op de NS Community!

Er wordt gekeken naar de kortste route van jouw gekozen traject. Ik heb het voor je nagekeken en dit traject bevat 52 tariefeenheden. Als je wilt reizen via Amsterdam Sloterdijk bevat het het traject ook 52 tariefeenheden en kan je dus gratis met jouw abonnement hier overstappen. Let wel op dat je overstapt via de stationshal op Amsterdam Sloterdijk anders kunnen er wel extra kosten in rekening gebracht worden.



Is het niet eens tijd om dat probleem op te lossen?

Gaat niet gebeuren.


Goedemorgen Job Kat, welkom op de NS Community!

Er wordt gekeken naar de kortste route van jouw gekozen traject. Ik heb het voor je nagekeken en dit traject bevat 52 tariefeenheden. Als je wilt reizen via Amsterdam Sloterdijk bevat het het traject ook 52 tariefeenheden en kan je dus gratis met jouw abonnement hier overstappen. Let wel op dat je overstapt via de stationshal op Amsterdam Sloterdijk anders kunnen er wel extra kosten in rekening gebracht worden.



Is het niet eens tijd om dat probleem op te lossen?

Gaat niet gebeuren.



Dat weet ik, maar een beetje prikkelen mag toch wel. 😉 Maar je ziet dat deze community goed is met wat licht klantenservicedingen, zoals abonnementenkeuzes of het doorgeven van een kapot scherm. Maar klanten lopen tegen een muur (of stootblok?) op voor alles wat ingewikkelder is. 


Goedemorgen Job Kat, welkom op de NS Community!

Er wordt gekeken naar de kortste route van jouw gekozen traject. Ik heb het voor je nagekeken en dit traject bevat 52 tariefeenheden. Als je wilt reizen via Amsterdam Sloterdijk bevat het het traject ook 52 tariefeenheden en kan je dus gratis met jouw abonnement hier overstappen. Let wel op dat je overstapt via de stationshal op Amsterdam Sloterdijk anders kunnen er wel extra kosten in rekening gebracht worden.



Is het niet eens tijd om dat probleem op te lossen?

Gaat niet gebeuren.



Dat weet ik, maar een beetje prikkelen mag toch wel. 😉 Maar je ziet dat deze community goed is met wat licht klantenservicedingen, zoals abonnementenkeuzes of het doorgeven van een kapot scherm. Maar klanten lopen tegen een muur (of stootblok?) op voor alles wat ingewikkelder is. 

 

Precies elke bericht van een OV fiets die gevonden wordt, wordt blij beantwoord. Zodra het wat moeilijker wordt blijft een snelle reactie vaak achterwqege.


Goedemorgen Job Kat, welkom op de NS Community!

Er wordt gekeken naar de kortste route van jouw gekozen traject. Ik heb het voor je nagekeken en dit traject bevat 52 tariefeenheden. Als je wilt reizen via Amsterdam Sloterdijk bevat het het traject ook 52 tariefeenheden en kan je dus gratis met jouw abonnement hier overstappen. Let wel op dat je overstapt via de stationshal op Amsterdam Sloterdijk anders kunnen er wel extra kosten in rekening gebracht worden.



Is het niet eens tijd om dat probleem op te lossen?

Gaat niet gebeuren.



Dat weet ik, maar een beetje prikkelen mag toch wel. 😉 Maar je ziet dat deze community goed is met wat licht klantenservicedingen, zoals abonnementenkeuzes of het doorgeven van een kapot scherm. Maar klanten lopen tegen een muur (of stootblok?) op voor alles wat ingewikkelder is. 

 

Precies elke bericht van een OV fiets die gevonden wordt, wordt blij beantwoord. Zodra het wat moeilijker wordt blijft een snelle reactie vaak achterwqege.



Sowieso zou het goed zijn als de NS ook eens goed nadenkt waar deze community voor is. In e-mails wordt de klantenservice en de vraag stellen op de community in één zin genoemd, zodat je logischerwijs mag verwachten dat dit een volwaardig klantenservicekanaal is. De praktijk zit er een beetje tussen in, zodat er heel Nederlands mee wordt doorgerommeld.  


Reageer