beantwoord

storing bij inchecken weekend vrij 17 sept 22

  • 18 September 2022
  • 5 reacties
  • 168 Bekeken

Op zaterdagochtend 7.00 u checkte ik in met mijn weekend vrij kaart. Echter, na aankomst op station Amersfoory werd er 24,90 afgeschreven van mijn saldo afgeschreven. De prijs voor een enkele reis zonder korting. Ik vervolgde mijn reis om 9.15 u en toe was alles vertrouwd op de zaterdag: Na aankomst in Den Haag werd er niets afgeschreven van mijn saldo. Is deze storing / dit type storing bekend?

icon

Beste antwoord door Thom 18 September 2022, 14:17

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Neem in ieder geval even contact op met Klantenservice voor teruggave. U reist zonder verdere kosten op zaterdag. Het gebeurt maar zelden dat een incheck niet goed lukt, maar het kan wel. Heeft u de piep wel gehoord? Soms wordt het automatisch gecorrigeerd. Ik ben Dalvrijreiziger en ik heb dat ooit eens gehad, het is wel lang geleden.

Reputatie 7
Badge +2

De check-in is wel gelukt hier zo te zien: € 24,90 is de prijs van Leeuwarden - Amersfoort Centraal in 2e klas tegen vol tarief.

Ik zou TS ook aanbevelen even in de reishistorie te kijken, want het lijkt er op alsof de check-in in Leeuwarden op de verkeerde datum verwerkt is. De poortjes in Amersfoort Centraal heb ik zelf niks raars aan opgemerkt gisteren, al heb ik die ook niet in het ochtendspits-tijdvak (wat er op zaterdag natuurlijk niet is) gebruikt.

Weet u zeker dat u zowel in Leeuwarden als in Amersfoort de poortjes van NS hebt gebruikt en niet die van Arriva c.q. Connexxion? 

Badge +3

Weet u zeker dat u zowel in Leeuwarden als in Amersfoort de poortjes van NS hebt gebruikt en niet die van Arriva c.q. Connexxion? 

Ja, want er is € 24,90 afgeschreven van het saldo, dus dat is een complete reis tegen voltarief (als het inderdaad vanuit Leeuwarden was).

In andere gevallen zou het bij reizen op saldo hooguit om € 10,00 moeten gaan (per gemiste of verkeerde in/uitcheck) maar natuurlijk niet op zaterdag met Weekend Vrij.

We zijn een week verder. De klantenservice inmiddels gebeld en het probleem is opgelost: de onterecht afgeschreven 24,90 euro zal binnen 30 dagen worden overgemaakt. Dank voor jullie meedenken!

Reageer