beantwoord

storing ns flex 1e klas

  • 18 February 2024
  • 3 reacties
  • 110 Bekeken

Reputatie 3

Ik reis met weekend vrij 1e klas er kwam controle wat opzich positief is natuurlijk,

Echter kon de conducteur niet mijn weekend vrij 1e klas zien, hij zei vol tarief 2e klas te zien, op ns flex ingelogd en het bedrag laten zien wat ik betaal wat overeenkomt met 1e klas Echter de 1e klas is op mijn NS ook lastig te vinden toen was het goed. Later kon die mijn 1e klas wel weer zien.

Is er ergens een duidelijk bewijs op NS flex dat ik kan laten zien dat ik 1e klas heb mocht dit nog eens voorkomen

Nogmaals het is zeer positief dat er gecontroleerd wordt maar dan moet het systeem wel werken 

 

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 18 February 2024, 11:49

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

U hoeft de conducteur er niet van te overtuigen dat u eerste klas mag reizen. Als de klasse van uw abonnement niet kan worden opgehaald uit het achterliggende systeem, en dus niet zichtbaar is op het controleapparaat van de conducteur, dan kan de conducteur registreren dat u eerste klas zit. Als u daar ook voor betaald hebt, dan merkt u daar verder niets van. Iemand die tweede klas zit met een vervoerbewijs voor de eerste klas, krijgt een correctietarief in rekening gebracht.

Badge +3

Het antwoord van @Tochjo is correct (dus geen zorgen), maar was de controle bij NS of een andere vervoerder?

Poortjes en paaltjes van Arriva/Blauwnet geven bij NS Flex namelijk altijd Reizen op Rekening NS 2e klas aan. Die van NS tonen (terecht) geen klasse, want dat weten ze niet.

Als een conducteur 2e klas vol tarief ziet kan het zijn dat NS Flex niet op je kaart staat, maar dan zie je bij het in/uitchecken ook geen Reizen op Rekening en heb je saldo nodig. In dat geval, kijk bij een automaat of de bestelling van Flex nog klaar staat.

Reputatie 3

Het was bij NS .ik heb al ruim 3 jaar flex dus weet zeker dat het op mijn kaart staat, gisteren en alle keren ervoor ging de controle prima en bij in uit check ook altijd reizen op rekening op het poortje/paaltje

Reageer